Hoeveel watt heb ik minimaal nodig voor dit systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sucre

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007

Ik heb nu een pc samengestelt, Met wat hulp en ben nu aardig op de hoogte.

Ik zou alleen nu wel graag willen weten hoeveel watt voeding er minimaal bij moet komen. Via google kreeg ik het advies iemand er naar te laten kijken die er verstand van heeft.

Dat doe ik dus nu ook via deze weg.

Mocht er nog iets missen laat het dan ook even weten volgens mij zit alles erop en eraan.

Verder nog een behuizing maar dat komt als laatste wel.

Alvast bedankt.

dit gaat op een 400 watt voeding makkelijk draaien hoor.

maar aangezien er tussen 400 en 500 watt niet zo heel veel prijsverschil zit,
zou ik dan idd naar 450 of 500 watt kijken.
mischien zet je er later een dikkere video kaart in.

bv asus Atlas A-55GA mooie voeding voor een mooie prijs

Er is geen site om ff te berekenen hoeveel ik kwijt ben want ik heb eigelijk niet 800 euro over voor een pc. Ik dacht zelf aan 600.
Maar dat gaat wrs niet lukken.

Ik heb het stuk gelezen.
Maar wat ik me nu afvraag.
Een voeding van bijv. 1000 watt zuigen alle onderdelen gewoon een deel ervan af?
Het kan dus geen kwaad voor een pc die 300 nodig heeft 3000 watt aan voeding erop aan te sluiten?

En is 350 voor dit niet genoeg?

Is er iemand die me even kan helpen bij het invullen van die site. Er zijn nogal een paar dingen waarvan ik niet weet wat ze bedoelen?? ik kwam bij de dingen die ik wist wat het betekende op 238 watt dat klopt denk ik niet.
Is er ook iemand die weet of het met 350 lukt want dan is het ook klaar.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
hoi, heb naar je lijstje gekeken en ingevuld,kwam uit op 339 watt.

zou dus een voeding van 450 watt nemen,beter iets over voor een volgende upgrade,
dan iets tekort.

hoi, heb naar je lijstje gekeken en ingevuld,kwam uit op 339 watt.

zou dus een voeding van 450 watt nemen,beter iets over voor een volgende upgrade,
dan iets tekort.

Ik zou gaan voor een voeding van minimaal 450W en dan wel van een A-merk.

Leesvoer:

http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/87874

Inclusief overzicht van goede en slechte merken

Dat had ik een paar posts geleden al geadviseerd, zonder omweg via een ingevuld lijstje...

339 watt dan is 350 dus wel genoeg. Of zie ik dat nu verkeerd?

Maar jullie zitten nu al in de toekomst te kijken. Ik kan dan evt. na een upgrade wel een betere voeding kopen als ik eerst dit doe heb ik iig weer een redelijkje pc die het doet.
Want op dit antieke ding kan ik niks meer.

mrmusic, wil niets aan jou post tekort doen, klopte precies.
maar t.s. vroeg naar een site waar hij kon kijken wat hij nodig had.

339 watt dan is 350 dus wel genoeg. Of zie ik dat nu verkeerd?

Maar jullie zitten nu al in de toekomst te kijken. Ik kan dan evt. na een upgrade wel een betere voeding kopen als ik eerst dit doe heb ik iig weer een redelijkje pc die het doet.
Want op dit antieke ding kan ik niks meer.

Weet je, je start hier eeb topic met een vraag over je voeding. Je zou graag willen weten welke voeding wij adviseren bij jouw configuratie.
Van alle kanten wordt gezged een A-merk voeding van minimaal 450W.

Wanneer jij besluit om dat dan toch niet te doen en de adviezen in de wind te slaan, dan is dat uiteraard je eigen keus.

Ik vraag me dan alleen af waarom je dit topic gestart bent...

Ik ben dit topic gestart omdat ik wilde weten wat de pc minimaal nodig heeft. 339 watt ik vraag dan is 350 eerst genoeg. Jullie bedenken er meteen allemaal dingen bij voor in de toekomst etc. Dat zien we dan wel weer mijn vervolg vraag was is 350 dan wel genoeg?
Ik snap niet waarom je 450 aanbeveeld en er maar 339 nodig is?

Regeltje waar je je best aan houd... , tel bij een systeem minimum 50 watt extra bij het "aanbevolen" wattage voor de voeding. Als jij een 350 watt er in stopt gaat die voeding constant alles moeten geven wat ie heeft en dat gaat vroeg of laat mis lopen.

Oke dan weet ik nu eerst genoeg.

Bedankt iig dan ga ik voor 400 watt (minimaal).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan