hoeveel watt voeding heb ik nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

remmeltdb

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2010
hallo ik ga een game pc bouwen met daarin

amd phenon II x4 965 black edition
sapphire hd 5850 toxic
ASRock FM2A75 PRO4-M
Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB
GeIL Black Dragon GB38GB1333C9DC

mvg
Remmelt

er zit weinig verschil in qua prijs.
heb nu een cooler master gx-lite 600w aangevinkt op tweakers.
is dat wat?

Ik ben zelf meer fan van Corsair vanwege de zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Als je echt voor de beste kwaliteit wil gaan en je niet druk maakt over de prijs is Seasonic het merk waar je moet zijn ;)

geld is bij mij wel een klein probleempje haha.
is de coolermaster goed? die staat ook in het lijstje van uw link

Coolermaster is ook een goed merk qua voedingen, zoals je ook al gezien had in het lijstje. Ik heb je alleen zojuist ook mijn mening gegeven ;)

dat vind ik fijn om uw mening anders zet ik het niet op helpmij :)
ik denk dat ik de coolermaster aanhoud.

weet u ook iets over video kaarten?

ik kan een sapphire hd 5850 toxic kopen
weet u of dit een goede kaart is? of ik dayz en battelfield 3 enzo kan spelen.

Ja hoor, die spellen kan je daar prima mee spelen, elk huidig spel zal daarmee lukken ;) Dat gezegd hebbende: het is al best wel een wat oudere videokaart, waarschijnlijk is het verstandiger om een nieuwer model te nemen die dezelfde prestaties neerzet maar minder stroom verbruikt (en hoogstwaarschijnlijk dezelfde prijs heeft). Hoeveel was je van plan om uit te geven aan de videokaart?

ik kan hem kopen via tweakers voor 80 euro.
en mijn budget ligt niet heel hoog. ik moet de pc met de tijd opstellen. elke maand een beetje van de pc.
dus ja ik weet niet wat verstandig is. deze kaart is wel goed.

Voor rond de 80 euro 2de hands is de HD5850 inderdaad ongeveer het beste wat je kunt krijgen, alhoewel de HD6870 iets beter is in de nieuwere spellen en 2de hands ook ongeveer voor 80-90 euro te krijgen is ;)

daar heb je gelijk in maar de iets oudere is bij mij in de stad dus dan heb ik iets meer gerantie als dat ik hem moet laten opsturen. ik denk er nog over na. ik heb nog even een goede vriend van me gevraagd. erg bedankt voor uw hulp.

oh ja op die hd 5850 sapphire zit ook nog een deepcool v 6000 cooler. helpt dat ook nog met prestaties?

Laatst bewerkt door een moderator:
Prestaties niet, temperaturen en lawaai wel. Eventueel meer ruimte om te overclocken met een betere koeler ;)

okee dan en wat houd overclocken presies in?
de v6000 is heel stil vertelde hij of zij? mij

overclocken moet je maar niet doen als je er geen verstand van hebt, dan kan de boel kapot gaan...

Overclocken is niets meer dan je hardware sneller te laten draaien dan de oorspronkelijke specificaties (dus dan heb je als je het goed doet hogere prestaties).

oke dan. dan begin ik daar maar niet aan want ik neem aan dat je onderdelen minder lang mee gaan

jup, en zoals gezegd kunnen de onderdelen ook kapot gaan bij het overclocken (zeer groot risico als je niet weet wat je doet).

prima. ik wacht nog even op een berichtje terug. en een maatje van me gaat even kijken of er een groot verschil zitten tussen een club 3d hd5770 1gb ook via tweakers tweedehands en de sapphire hd 5850 toxic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan