Hoeveel watt voeding moet ik minimaal hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.

complimenten

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2009
Ik was dus van plan om een nieuw systeem te bouwen, nu weet ik niet zeker hoeveel watt ik nodig heb, die calculators vertrouw ik niet helemaal en ze bevatten ook nog geen Sandy Bridge cpu's!

Deze hardware:

ASUS P8H67-M LE(niet heel uitgebreid)
Intel Core I5 2400
nVidia GeForce GTX 460(waarschijnlijk gewoon de 768 mb)
2x DDR 3 geheugen: 2x 2 GB
Deze SSD(OCZ Onyx)
Een SATA HDD van waarschijnlijk 1 TB, een gewone van 5400 of 7200 RPM
1 DVD Brander
Waarschijnlijk een losse koeling, weet nog niet welke
En de behuizing lijkt me geen grote rol te spelen!

Hoeveel watt moet ik nou hebben?

Bvd!:d

Minimum Recommended System Power (W) 450 W voor de nVidia GeForce GTX 460
Supplementary Power Connectors 6-pin & 6-pin voor de nVidia GeForce GTX 460
Dus met een 500/550 watt voeding zit je goed. Wel een voeding met 2x 6pin connectors

En omdat je nog niet wist welke HDD je erbij zou pakken moet je is kijken naar dit:
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
If i'm wrong correct me :D

Laatst bewerkt:
Bedankt! Dan ga ik denk ik voor de 550 watt, mocht ik ooit nog een kleine upgrade uitvoeren! En met Sandy Bridge kan hij boven de TDP waarde stijgen, dus met 550 watt zie ik wel zekerheid! Die HDD is relatief goedkoop en bij de meesten goed! Maar ik zie hier dat sommigen hem defect hebben! En dat heel snel, maar daar zit dan vaak garantie op! Ik ga wel kijken!

Ik zag een relatief goedkope voeding(niet van een A merk, meer een B merk, maar volgens de beoordelingen wel goed), 550 watt! Alleen hij geeft de eerste dagen een ongezonde lucht, maar dan laat ik hem wel bij ons in de garage even 'opstarten'!:)

Nogmaals: bedankt!;)

Edit 16:21:

2 x 15-pens seriële ATA-voeding
1 x krachtige 24-pins hoofduitgang
1 x voeding, 4-pens ATX 12 Volt connector
6 x 4-PIN interne voeding
2 x 6-pins PCI Express voeding

bevat de voeding, kan ik gelukkig mee overweg!

Alleen, kan ik met de Sony Optiarc AD-7260S van de 4PIN gebruik maken? Kan ik niet vinden... Er zijn vast ook wel 4PIN naar 15PEN kabels...;)

Laatst bewerkt:
Ikzelf had het geval ook dat mijn Samsung Spinpoint F3 na 2,5 maanden stuk was. Maar je hebt 2jaar garantie en ik heb gewoon een nieuwe ontvangen. De hardeschijf wat niet meer lees/schrijfbaar, hardformateren ging zelfs niet.

Ik neem aan dat je Sony Optiarc AD-7260S gewoon een 15pins aansluiting heeft, das tegewoordig wel. En anders er zijn genoeg 4pin naar 15pen kabeltjes.

Laatst bewerkt:
Dan ga ik nog even een leuke kast uitkiezen en dan maar bestellen! Ik vond 6x 4 pins ook wel veel!

Zou zoiets een goede keuze zijn? Want ik hoef geen schijf die na 2,5 maand stuk is!;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor die prijs is het wel een mooie hdd, en 7200rpm dus ook een normale snelheid.
Voor verdere systeembouwers moet je kijken op tweakers.net en dan het forum bij Systeemen. Daar is heel threat over welke componenten het beste zijn voor zoveel geld.

Heel erg bedankt voor je hulp! Een voeding van 550 watt voor 40 euro heb ik gezien, en voor een B merk goed! Omdat het een B merk is(HKC) trek ik er bijna 50 watt van af, dus ongeveer 500 watt! Dat is goed! En ook nog eens volgens reviews en reacties een goede voeding!:d

Trek van die voeding maar 100 Watt af.:confused:. Daarbij is wattage niet altijd het belangrijkste, de amperage per voltage lijn is ook heel belangrijk.

Dan zouden die reacties dus niet kloppen, van Qtec wist ik dat die slecht was! Maar ik zoek wel even een andere voeding!

Mensen bezuinigen vaak op een voeding, maar uit eindelijk kom je duurder uit. Kijk naar merken zoals Antec, Coolermaster, Corsair om maar een paar goede A-merken te noemen.

Lijkt me verstandig.
Je hebt nu een lijstje met goede merken.Zal je qua geld ook wel iets meer kwijt zijn maar ja.....:D

De Amph op de 2 12volt lijnen vallen me een beetje tegen om eerlijk te zijn.12 en 16.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan