• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoeveelheid informatie op klembord...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gesus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gesus

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2006
Hallo Macro-experts!,

Ik bouw een macro die grote hoeveelheden informatie uit andere files haal. Nu het vorige probleem van het "vragen om opslaan" net prachtig verholpen is, valt de macro waarergens anders over. Bij schijnbaar te grote hoeveelheden informatie die gecopieerd wordt en het daarna willen afsluiten van het betreffende file, komt excel met de mededeling dat er zich een grote hoeveelheid informatie op het klembord bevindt en vraagt mij wat ik ermee wil doen. Nou... om precies te zijn: NIETS. Kan ik de macro ook zo bouwen dat hij deze mededeling niet meer geeft of altijd met "nee" laten beantwoorden?

Voorvast alweer thanx!

Gesus

Beste Gesus ;)

Kan je de inhoud van het klembord niet gewoon wissen ? (Max 24 items)
Kijk eens in de helpfunctie van Excel en typ klembord en kijk dan bij de opties.

Groetjes Danny. :thumb:

toevoeging...

Hallo allemaal, hier nog even een stukje code die dus niet goed werkt (of niet zoals ik het zou willen:

Windows("model 2009-2011 BAV.xls").Activate
Sheets("JP2011").Select
Range("A9:I1000").Select
Application.CutCopyMode = False
Selection.Copy
Windows("testposten.xls").Activate
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=False

Ik had gehoopt dat "Application.CutCopyMode = False" zou werken, maar helaas....:confused:

Zet aan het einde van je code
Code:
Application.CutCopyMode = False
Hierdoor wordt het clipboard leeg gemaakt.

Edit de CutCopyMode moet wel na de Paste-actie komen te staan

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
Staat het "Application.CutCopyMode = False" in mijn voorbeeld soms op de verkeerde plaats???? Moet het soms tussen Selection.Copy

Windows("testposten.xls").Activate en
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=False

staan?

Gesus

Zie de edit in mijn vorig antwoord

Mvg

Rudi

Klopt helemaal, mogelijk dat de antwoorden en vragen te snel achter elkaar aankwamen.
Bedankt!

Met vriendelijke groet,:thumb:
Gesus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan