hoever kan draadloss internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarrin

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
hoever kan draad een draadloze router? ik zit er namelijk 2 verdiepinge boven en vroeg me af of die dat wel zal halen.

ps: ik weet er helemaal niks van af

Wat is het bereik van een draadloos netwerk?

De maximale afstand tussen de zender en de ontvanger is moeilijk te bepalen. Gemiddeld is een bereik van 35 meter haalbaar, maar het is mogelijk dat er in uw huis teveel interferentie is. Dit wil zeggen dat er voor radioverbindingen (draadloze communicatie) veel storende objecten kunnen zijn. Denk hierbij aan stereo-installaties, televisies, draadloze telefoons en magnetrons. Een waterbed is een enorm storend object voor draadloze verbindingen, evenals vochtige betonnen muren.

Het is echter niet zo dat wanneer u 1 of meerdere van bovengenoemde apparaten in huis hebt, uw draadloze verbinding niet meer functioneert, maar het kan van invloed zijn op de draadloze verbinding.

Is een kwestie van uitproberen denk ik, ligt ook aan de kwaliteit van het apparaat en de plaatsing ervan

maar als je rechtstreeks een lijn tussen de router en de ontvanger zet zit er aleen 2 plafonds tussen, maar je hept gelijk ff uitproberen en anders maar bedraad (is nog goedkoper ook;))

Als je een goeie draadloze router hebt dan moet het geen probleem zijn

Vergeet ook niet als je over betonnen vloeren praat dan zitten daar beton netten in.
Weinig kans dat je een stabiele verbinding gaat maken..
Denk hierbij aan mister Faraday (kooi van faraday)

Heb je meerdre pc's die je er op wil koppelen lijkt me een accesspoint op elke verdieping nog een optie, tis wel een duurdere oplossing.

In sommige gevallen kan het ook wel helpen om je draadloze accesspoint op de middelste verdieping te hangen. voorkeur trapopgang.

Ga er van uit dat je vlak onder je accespoint of in jou geval router met accesspoint meestal geen verbinding hebt ook als zit je er maar 5 meter onder. Dit heeft te maken het stralings effect van je antenne(s). Dit noemen ze ook wel het paraplu effect.
Onder de paraplu is het droog (geen straling) en buigt naar mate je verder weg gaat van je accespoint naar beneden.

Als je wilt weten hoe ver je met een accesspoint kunt komen ik heb 2 verbindingen waarvan 1 op 3,5 km is en de andere op 5 km. Ik denk dat je nog wel verder kan komen.
Er zijn veel mogelijkheden. Ik doe dit trouwens met richt-antennes, hoogste gemeten snelheid is 48mbit en een 70% kwaliteit op deze afstand. Mist en regen hebben hier absoluut een negatieve invloed op.
Al met al niet slecht, al zeg ik het zelf.:D

Als je de draadloze router op de 1e verdieping zet kan deze de begane grond en de 2e verdieping normaal gesproken wel voldoende "dekken". Eea is wel afhankelijk van de kwaliteit van je router. Als je een huidig model gaat kopen zal dat best wel voldoende kwaliteit opleveren.
Succes.

ik neem waarschijnelijk een sitecom-router van 50 euro (49,95:p). denken jullie dat deze goed genoeg is?

Hai There,
Ik wil ff wat kwijt over de mogelijkheden van wireless. Natuurlijk hebben de plafonds, Tl-lampen, telefoons(draadloos),magnetrons en andere wireless access point-routers invloed op de kwaliteit van de verbinding.
Wat ook een kanttekening is de kwaliteit van de router / accespoint.
Het heeft nl. te maken met welke standaard gehanteerd wordt.
Ik noem ze gewoon op om eea te laten zien(het spreekt verder denk ik voor zich).
802.11 IEEE 2Mbps bij 150 feet (ongeveer 45m )
802.11a 54Mbps 150 feet
802.11b 11Mbps 300 feet (ongeveer 90m )
802.11g 54Mbps 300 feet

Dit zijn de standaarden waar het apparaat moet voldoen ( in een cirkel(bol) zonder hindernissen). Zo is het dus mogelijk dat met het type 802.11g met twee verdiepingen toch verbinding gemaakt kan worden maar met een zeer lage snelheid.
Ik heb zelf de wireless router aan de zijkant (binnen bij raam achter gordijn)) van het gebouw geplaatst en kan makkelijk twee verdieping bestrijken zonder snelheids probleem.
Mocht het niet lukken dan een extra antenna plaatsen.

Heb de laatste tijd slechte ervaringen met sitecom, neem linksys of zo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan