Vergeet ook niet als je over betonnen vloeren praat dan zitten daar beton netten in.
Weinig kans dat je een stabiele verbinding gaat maken..
Denk hierbij aan mister Faraday (kooi van faraday)
Heb je meerdre pc's die je er op wil koppelen lijkt me een accesspoint op elke verdieping nog een optie, tis wel een duurdere oplossing.
In sommige gevallen kan het ook wel helpen om je draadloze accesspoint op de middelste verdieping te hangen. voorkeur trapopgang.
Ga er van uit dat je vlak onder je accespoint of in jou geval router met accesspoint meestal geen verbinding hebt ook als zit je er maar 5 meter onder. Dit heeft te maken het stralings effect van je antenne(s). Dit noemen ze ook wel het paraplu effect.
Onder de paraplu is het droog (geen straling) en buigt naar mate je verder weg gaat van je accespoint naar beneden.
Als je wilt weten hoe ver je met een accesspoint kunt komen ik heb 2 verbindingen waarvan 1 op 3,5 km is en de andere op 5 km. Ik denk dat je nog wel verder kan komen.
Er zijn veel mogelijkheden. Ik doe dit trouwens met richt-antennes, hoogste gemeten snelheid is 48mbit en een 70% kwaliteit op deze afstand. Mist en regen hebben hier absoluut een negatieve invloed op.
Al met al niet slecht, al zeg ik het zelf.