Hoge CPU en stotterend geluid - Help

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurre35

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een zwaar probleem. Mijn laptop (Acer Aspire 7535G) heeft last van hoog CPU
gebruik. Ook hapert en stottert het geluid.

De laptop is traag en moet veel nadenken.

Laptop niet zo lang geleden opnieuw geïnstalleerd en deze week nog helemaal uitgezogen.

Zelfs met een externe geluidskaart (Traktor audio 2) stottert de muziek, en de laptop gooit soms de hardware gewoon uit.

Help alsjeblieft!

Bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor je snelle reactie!
Helaas heeft dat niks geholpen, had het al eens geprobeerd....

Jurre

Waarschijnlijk toch iets mis met de videokaart.

Met mijn videokaart? Of bedoel je geluidskaart?
Het storrende geluid krijg ik niet via de externe geluidskaart maar die hapert wel en valt soms gewoon weg.

Interne geluidskaart geeft zowel haperend als stotterend geluid weer.

Wat zijn de specificaties van de laptop, hoeveel geheugen? Er draaien op de achtergrond ook heel wat services. AVG is ook een zware systeembelaster.

Heb ik inmiddels gedaan, heeft helaas niks geholpen
Dit kan ik moeilijk geloven op die tijd.
Heb je SP1 geïnstalleerd, bijgewerkt naar IE 9 . Gecontroleerd naar belangrijke en essentiële updates?

Hijack logjes worden niet meer nagekeken op Helpmij. Log verwijderd.

Wat zijn de specificaties van de laptop, hoeveel geheugen? Er draaien op de achtergrond ook heel wat services. AVG is ook een zware systeembelaster.

Dit kan ik moeilijk geloven op die tijd.
Heb je SP1 geïnstalleerd, bijgewerkt naar IE 9 . Gecontroleerd naar belangrijke en essentiële updates?

Had inderdaad 30 belangrijke updates, alleen deze hebben niks geholpen.
Had het direct geprobeerd na de tip...

Zal eens even een systeem info plaatsen.
Ja draaien er veel services op de achtergrond? Zouden er een aantal uit kunnen denk je?

Wat informatie over mijn systeem:

Acer Aspire 7535G
Win 7 ulti
AMD Athlon 64 X2 (2.1 GHZ)
4 Gb memory
ATI mobilty radeon HD 4570 1471 MB hypermemory

Zijn er nog meer dingen die iemand zou willen weten over mijn laptop of systeem?

@jurre35 Je hoeft niet elke minuut een reactie te plaatsen, je kan je bericht ook editen.

Help?

Vindt het echt super tof dat er mensen bereid zijn te helpen!

Zijn er nog mensen die mij verder kunnen helpen met dit probleem?
Heb nog steeds dezelfde klachten..

Ik heb net zelfs het programma TuneUp laten scannen, en die heeft een paar fouten verholpen. Helaas heeft dit weinig geholpen?

Is het mogelijk dat er toch een Worm of Trojan aanwezig is die niet gezien wordt door bv AVG?

Jurre

Een onverwachte oplossing!

Ik heb exact dezelfde problemen gehad als hier beschreven en na veel Googlen en proberen zonder resultaat kwam vandaag de oplossing uit een onverwachte hoek.

Geloof het of niet, de software van mijn HP Photosmart draadloze e-All-in-One printer - B110a was de oorzaak. Ik merkte dat ik een snelkoppeling naar het HP Solution Center miste, ik heb daarom deze software opnieuw geïnstalleerd en wat denk je: Geen haperend geluid meer of vlagen hoge CPU tijdens het surfen! :cool:

Ik zie het verband ook niet, maar waar het om gaat is dat het zeer irritante geluidsprobleem eindelijk opgelost is! :thumb:

@Henkzelf: Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Met deze toevoeging van je gaat er nu wel een slotje op het topic. Deze zal als mogelijk naslagwerk gaan dienen.
Het topic is uit November 2011 en volgens onze huisregels, waar je zojuist bij aanmelding mee akkoord gegaan bent, mogen topics ouder dan 3 maanden met rust gelaten worden.;)

Uit de huisregels..

•Reacties op topics ouder dan drie maanden worden niet op prijs gesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan