Hoge CPU gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

loc_dog

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2004
Hallo,

Mijn cpu-gebruik staat constant op 100%,
Hierdoor wordt mijn pc erg traag,
Als ik control-alt-delete doe, zie ik dat Firefox gemiddeld 25 % gebruikt,
Windows mediaplayer 30%, En een aantal andere programma;s ook veel,

Wat kan ik hiertegen doen ?

welke cpu heb je.
Als je een zwakke cpu hebt kan je gewoon niet veel programma's naast elkaar draaien.

Dit staat er bij Everest:

CPU Type Intel Pentium IIIE, 800 MHz (6 x 133)
Moederbordnaam MSI MS-6309 (1 ISA, 5 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 3 DIMM)

Kan ik dan mijn oude cpu vervangen ?

Dat is ook geen erg snelle cpu. Meschien neem je best voor het afspelen van muziek een niet zo een zwaar programma als winamp.
De cpu vervangen is moeilijk, omdat de moderne cpu's niet meer op je moederbord passen, waardoor je dus een nieuw moederbord + ram + cpu en dan nog een voeding dus kan je al beter een andere pc kopen.
Ik zou gewoon software installeren die aangepast is op je pc, bv windows 98.

Mijn thuiscomputer bv heeft een intel pentium 2 350 mhz processor en ik kan er nog vlot mee werken, hij kan zelfs nog films afspelen. Onder windows 98 draait hij perfect vlot. Maar ik draai er nu debian gnu/linux op waardoor hij nog vlotter is.

hmmm.. dan moet ik dus een oudere windows installeren.
Moet dat echt Windows 98 zijn, of kan dat ook 2000?
Want windows 2000 leek nog een beetje op XP, of was dat een andere..
Programma;s die ik vaak gebruik zijn: Word Excel, Internet msn en WMP.

Ik wil hierbij toevoegen dat je dan het beste Winamp in de standaard uitvoering (classic)gebruikt, de visualisaties en diverse skins gebruiken nogal wat van je werkgeheugen en processor

ik heb gescand met op spyware, maar er was niets te vinden,,
ik denk dat ik dan maar windows 2000 ga installeren
Bedankt voor jullie antwoorden :D

Hoeveel RAMgeheugen heb je? Als je minder dan 128 hebt is het beter om win98 te installeren, met meer dan 128 is windows 2000 ideaal:). Geloof me, met 64 RAM is win2000 echt niet vooruit te branden:confused: Ik heb het hier draaien op 500 mhz, 64 RAM en een 14.2 giga HD. Vanaf dat je internet en msn tegelijk openzet begint het zwaar te swappen, daarom ben ik nu nog op zoek voor een reepje van 128(het is gelukkig mijn derde pc:p, dus heb nog 2 veel sterkere, maar die ouwe gebruik ik om te prutsen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan