Hoge CPU Temperatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

BaDNuKe

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2006
Als ik aan het gamen ben herstart mijn computer steeds. Toen heb ik een paar metingen gedaan en zag ik dat mijn CPU Temperatuur zonder dat ik aan het gamen was al 70C graden werd! En mijn Computer restart pas als de temperatuur 85C haalt dus erg hoog lijkt mij. Heeft iemand tips voor mij om deze temperatuur te kunnen verlagen. Ook heb ik het gevoel dat mijn fan heel langzaam draait. (is het mogelijk om deze te vesnellen?)

Zojuist nog een log gedaan met EVEREST Home Edition:

Temperaturen:
Moederbord: 29 °C (84 °F)
CPU: 67 °C (153 °F)
WDC WD800JB-00ETA0: 32 °C (90 °F)

Koelingsventilatoren:
Stroomvoorziening: 3709 RPM

Al vast bedankt,

Bastiaan

aaaah das veeelste hoog ja.

pc uit zetten FF je koelblok op je processor stofvrij maken.

stof van / uit je fannetje halen en olien met naaimachine olie. als ie dan nog steeds langzaam draait een nieuwe fan erop.

Laatst bewerkt:
zo enorm hoog is dat nu ook weer niet.
Ik raad meestal aan speedfan op te starten en dan het programma cpu burn te draaien dan zie je persies hoe warm je cpu word onder belasting.

BaDNuKe zei:
Als ik aan het gamen ben herstart mijn computer steeds. Toen heb ik een paar metingen gedaan en zag ik dat mijn CPU Temperatuur zonder dat ik aan het gamen was al 70C graden werd! En mijn Computer restart pas als de temperatuur 85C haalt

Niet hoog? als ikmdit zo lees heeft de processor al een paar keer tegen de 85 graden gezeten. Ik weet niet wat jou temps normaal zijn maar 85 graden lol dat doet geen 1 processor goed.
Als ik een zware game speel zit de temp rond de 50 -55 en heel soms 60 graden

En aangezien ik niet weet op hij een pentium of een amd heeft hoop ik voor hem een amd.
Pentium kan niet denderend goed tegen hoge temps.

Laatst bewerkt:
Ik stel hem die test voor om eens te zien of zijn cpu wel naar 85 graden gaat.
Een intel heeft een maximum werkings temp van 72 graden

Gelukkig heb ik een AMD dan! Maar ik heb mijn fan nu schoon gemaakt en de temperatuur komt nu niet boven de 40 graden uit. Hardstikke bedankt! Ik hoor mijn fan nu ook weer draaien. (Er zat echt heel veel stof in). Maar gelukkig is mijn CPU niet opgeblazen :P

Nogmaals bedankt,

Bastiaan

oke toppie man :D

Dus je weet het afentoe kast open en wat stof weghalen dat helpt al een heel deel.
Nu alleen hopen dat er niets beschadigd is door die paar pieken, maar daar kom je vanzelf wel achter ;)
AMD kan wel wat hebben dus neem aan dat het goed is

Alles loopt nog goed tijdens het gamen loopt de temperatuur niet hoger dan 55C Dus dat lijkt me ook wel ok. Voor de rest heb ik geen klachten nee :) Dus denk wel dat de schade beperkt is.

BaDNuKe zei:
Alles loopt nog goed tijdens het gamen loopt de temperatuur niet hoger dan 55C Dus dat lijkt me ook wel ok. Voor de rest heb ik geen klachten nee :) Dus denk wel dat de schade beperkt is.
Goed bezig:thumb: kan je even op de vraag opgelost drukken?:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan