Hoge downloadsnelheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulg

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Heb allersufste ADSL abonnement van KPN,Slim 500.Is wel hun best geteste overigens bij Kieskeurig.Speedtest geeft altijd ong 330kbs download en 130 kbs upload.Laatste dagen echter zeer wisselend 2500 tot 4500 kbytes/s download,upload blijft wel als anders .Nu download 2704kbyte/s,21637kbs en 15.2kbyte/s,122kbs upload,de laatste dus normaal.Vanwaar deze gratis en uiteraard zeer welkome jump in snelheid.Tegelijkertijd een KPN-Go aansluiting getest,deze scoorde niet sneller,terwijl deze voor 1.5 in de boeken staat ,de Slim 500 maar voor een paar honderd kbs.Een andere speedtest gaf overigens ook een gigantische snelheidsverhoging te zien.

Waar zo een stijging vandaan komt,dat was mijn vraag.Is dit een meetfout ,of komt dit vaker voor bij ADSL.Is dit dus een daadwerkelijke verbetering,want als zoiets blijvend is zou je ook je Adsl abonnement niet meer hoeven te upgraden(zie ook mijn vergelijking met KPN Go)

Weet iemand misschien een antwoord op mijn vraag waarom een speedtest een zo hoge downloadsnelheid te zien geeft?Ligt het dan aan de speedtest zelf ?

Slim zou normaal 128 kbs zijn maar de praktijk leert dat dit vaak wat hoger ligt zo ronde de 330 kbs.
Let wel goed op je vergelijking KByte/sec tov de kbs !

Klopt ,toen ik KPN Slim voor het eerst had gaf de speedtest wel de correcte uitslagen ,nu opeens varieert het van 10000kbs tot 40000kbs,uploads dus wel volgens het boekje

Toch niet,zit nu op mijn werk,download hier 8oookbps,upload 5000kbps,in kbyte een stuk lager natuurlijk,thuis zijn de uitslagen dus veel hoger.Ondanks het simpele KPN pakket.Praktisch merk ik overigens geen effekt,filmpje bekijken gaat traag thuis ,je blijft maar bufferen.Toch die hoge uitslagen ,waarom?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan