Hoge hitte

Status
Niet open voor verdere reacties.

nation

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2009
Hallo iedereen,

Gister ging ik even een spel spelen en opeens kom ik terug op het bureaublad met de melding dat de videokaart niet meer antwoorde en dat alle settings dus automatisch op minimaal gingen. Ik startte dus CCC op en zag dat de videokaart een temperatuur van 81 graden had bereikt, waarschijnlijk nog wat hoger terwijl ik aan het gamen was. In ieder geval verklaarde dit waarom ik computer interieur rook terwijl ik speelde.

Nu is dit niet normaal voor zijn doen, normaal gesproken is die zo'n 54 graden als ik niks doe en 61 terwijl ik een spel speel. Nu is ie 54 graden als ik niks doe omdat ik de GPU clock en memory helemaal omlaag heb gedaan, de zijkant van de kast open heb staan en de ventilator op 100% heb gezet. Ik heb de videokaart en de rest van de pc schoongemaakt maar dit mocht ook niet baten.

Het enige wat ik me kan bedenken dat het veroorzaakt zou kunnen hebben is dat ik een maandje geleden ofzo, auto tune deed in CCC en het de settings iets hoger legde dan normaal, maar aan de andere kant was alles weer op default zetten niet voldoende. Ook is er 2 of 3 maanden geleden een nieuwe mobo ingezet en die is wat compacter, dat wil zeggen dat de video- en geluidskaart erg dicht op elkaar zitten en ik twee fans heb hangen in mijn computer die nutteloos zijn omdat er maar een aansluitings punt is dat "Sys Fan" zegt waar een van de twee niet bij kan en de ander geeft geen kick als ik het er in stop, maar aan de andere kant speel ik daarmee al zo 2 maanden dus probleemloos.

De videokaart is een Ati Radeon 4870 512mb en de mobo een Gigabyte G31, als je meer specs wil hebben vraag het dan gerust. In ieder geval al heel erg bedankt.

Laatst bewerkt:
De 4870 is een heet hoofd, dus kan die temps wel aan

Heb je hem er al uitgehaald om te checken of er stof in zit?
Of even je geluidskaart eruithalen en dan testen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan