hoge overclock

• Onderwerp starter Onderwerp starter brits
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door luuk2512
zo overclocken en dan niet weten hoe je een screenshot maakt??????uhm?????
We weten hier op Helpmij wat uitleg is.:p

idd volgens mij is het allemaal gel*l, wie geen screenshot kan maken kan volgens mij ook geen cpu van 1.8 naar 3.2 oc'en, die screen duurt ook wel erg lang... of oordeel ik te snel :p

Laatst bewerkt:
als ge da gedaan hebt moogt ge diene van mij ook overklokken. Ik zal er u zelfs voor betalen. :)

Als brits even z'n adres geeft, ga ik wel even kijken :D Kan nooit ver weg zijn.
Het lijkt mij ook heel onwaarschijnlijk, zonder verdere aanpassingen zo ver te overclocken, maar ik heb wel geleerd, zeg nooit nooit want voor je het weet kan het wel.

Heftige OC.

zeg nooit nooit want voor je het weet kan het wel.

Druk even op zijn systeemknop..... :rolleyes:

En dat met standaard Intel koeler?

Screen wordt nu ge-edit in Photoshop

Wellicht ooit in Photoshop 19.

Maar ok. het kan best zijn dat brits meer weet dan wij. ;)

Maar ik durf er gif op in te nemen dat dit een broodje aap verhaal is.

Nogmaals Brits... onderbouw je bewering en laat ons van je kennis genieten. :D

Om een voorbeeld te geven:

welk voltage gebruik je om je CPU van spanning te voorzien en beschrijf ajb. je oplossing die je voor het warmte probleem hebt gevonden (met standaard Intel koeler zoals je zelf zegt)

Ik hoop van harte dat je je bewering kunt onderbouwen, ik zou je voor lange tijd dankbaar zijn.

Nu ben jij aan de beurt.

Mvg.

ik heb mijn pc kast stofvrij gemaakt en mijn tempsensor
doet het weer goed de temp is geen 25 graden maar 59 graden.
verder wordt mijn systeem steeds instabieler en valt soms uit.
ik ben van plan om een nieuwe cooler te kopen de Thermaltake SubZero 4G (hij is wel duur maar ook heel goed.)
ik heb mijn cpu terug naar 2.2ghz gezet en mijn fsb is nu 120mhz.
als ik mijn nieuwe cooler heb zet ik heb mischien terug naar 2.8ghz met een fsb van 160mhz.
ook wil ik er nog een casefan bijplaatsen van coolermaster.
zodra ik mijn pc terug geclockd heb laat ik meer weten.

brits

En nu ineens treden er problemen op? En nu ineens is de temp toch wel wat hoger?

Sorry, maar ik geloof et niet. Ik ben eerlijk en et is niet persoonlijk bedoeld verder.

Geplaatst door brits
ik heb mijn pc kast stofvrij gemaakt en mijn tempsensor
doet het weer goed de temp is geen 25 graden maar 59 graden.
verder wordt mijn systeem steeds instabieler en valt soms uit.
ik ben van plan om een nieuwe cooler te kopen de Thermaltake SubZero 4G (hij is wel duur maar ook heel goed.)
als ik mijn nieuwe cooler heb zet ik heb mischien terug naar 2.8ghz met een fsb van 160mhz.
ook wil ik er nog een casefan bijplaatsen van coolermaster.
zodra ik mijn pc terug geclockd heb laat ik meer weten.

brits

Als je wilt gaan patsen moet je het ook goed doen. ;)
Met een screenshot.
Als ik dit boven zo lees, zeg je maar wat.
En later krijg opeens problemen met de pc, geloof je het zelf ? :evil:
En wat Thermaltake SubZero 4G betreft: Dat ding sucks.
http://www.tweakers.net/nieuws/27945/?highlight=Thermaltake
--------------------------------
Quote:
Over de resultaten van de SubZero4G is Hardware.fr niet echt te spreken.
Als eerste is er het geluidsniveau.
Als de cpu weinig te doen heeft zijn de ventilators redelijk stil, maar als de processor flink moet werken maken de ventilators van de SubZero4G flink wat lawaai, zeer zeker vergeleken met de andere koelers.
Nu zou dat opzicht geen probleem zijn als de resultaten als koeler goed waren. Helaas is dat niet het geval. Als Pentium 4 koeler doet alleen de boxed Intel koeler het slechter. Als Athlon koeler presteert de SubZero4G nagenoeg gelijk aan de SLK900-U met Papst ventilator, de Taisol doet het iets slechter en de SLK900-U, uitgerust met de Enermax ventilator, een stuk beter.

Dus........

Je kan beter een Thermalright SP-94 nemen.
Koelt beter en de helft goedkoper.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door brits

brits

Daardoor kan je echt niet meteen weer je fsb naar 160mhz zetten. Dat hangt van meerdere dingen af voordat dat lukt.

precies muurhond, volgens hem gaat de computer zeker pas instabiel worden als de sensor aangeeft dat ie 59 graden is... en als ie 25 aangeeft is er niks aan de hand. right.

als het waar is van die 25 naar 59 graden, had die computer meteen vanaf het moment dat ie op 3,2 stond instabiel moeten worden en niet op het moment dat Brits erachterkomt dat ie 59 graden is.

De rest van de hardware had die grote sprong volgens mij ook nooit aangekund...

Laatst bewerkt:
Hmm, als je zo'n hoge overklok wil moet je eerst de processor "inbranden(laten wennen)" en na een tijd weer een stap hoger.
Ineens naar een FSB van ±160-175mhz lijkt me niet echt logisch.
(En nu nog de screenshot):)

Waar blijft die screenshot nou?
Ben heel erg nieuwsgierig.:p

@Brits
heb je toevallig easytune gebruikt?
Gisteren heb ik dit progje ook even gebruikt (heb gigabyte mobo)
Probleemloos erg hoog klokken totdat.....................
je safe en exit doet.. dan staat hij vast.
En harde reset van mijn mobo, en het funktioneerde weer....

Wellicht dat Brits daarom geen screenshot kan plaatsen omdat via bios etc geen veranderingen hebben plaatsgevonden.
Ook liet aida mijn processor gewoon zien, inclusief fsb en multiplier.
Easytune is een leuk progje, maar echt klokken kan je er niet mee..

ik heb inderdaad easytune 3 gebruikt en bij mij sloeg hij ook vast.

zolang ik nog geen screenshot heb gezien geloof ik er geen snars van :)

aaajeetee,
met easytune is dat wel mogelijk hoor...
want je kan softwarematig ook je pci locken etc.. Echter zodra je de instellingen safed, dan voert hij die veranderingen echt door... en dan blijkt dat de pc niet in het echt zo snel kan draaien.
Het is een leuk speleprogje, maar de resultaten daarmee behaalt zijn niet voor het "echie".

Begrijp je het nog?

Geplaatst door Stigter
aaajeetee,
met easytune is dat wel mogelijk hoor...
want je kan softwarematig ook je pci locken etc.. Echter zodra je de instellingen safed, dan voert hij die veranderingen echt door... en dan blijkt dat de pc niet in het echt zo snel kan draaien.
Het is een leuk speleprogje, maar de resultaten daarmee behaalt zijn niet voor het "echie".

Begrijp je het nog?

Met easytune, geeft het programma heel leuk weer hoe het allemaal zou kunnen met de gemaakte instellingen, maar dit is echter pure schijn want de getallen die je op je scherm ziet zijn dus nog niet de waarden waarop het systeem daadwerkelijk draait, dat gebeurd inderdaad pas na het 'saven' en opnieuw starten.
Kortom, de hele overklok van brits is niets meer dan pure fictie geweest.

Wel leuk al dat soort programmaatjes, maar ik hou het toch liever bij het Bios met overklokken.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan