hoge pieptoon uit PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommatje

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2008
Uit mijn PC komt een zeer hoge pieptoon. Deze is er niet altijd, soms is het een seconde stil en dan komt het weer. Het is een heel hoge pieptoon. Ouderen horen hem niet, maar ik wel.

Het gekke is: De toon hoor ik alleen als ik Vista aan heb staan, in XP hoor ik helemaal niks. In XP is mijn PC dus helemaal stil, maar bij Vista komt er die super irritante piep toon uit mijn PC.

Hoe kan ik dit oplossen, ik word gek van het gepiep de hele tijd. :evil:

Een LCD monitor. Om precies te zijn een Acer AL1916. Het is een VGA monotor en zit op mijn PC aangesloten d.m.v. een DVI-VGA plug. Mijn videokaart is een 8800GTS, mijn processor een Phenom II X3 en mijn geheugen DDR2 1066 van Kingston.

Kun je localiseren waar het geluid zo'n beetje vandaan komt? Komt het van de monitor of uit de pc kast. En als je de kast openmaakt, kun je dan luisteren of het geluid b.v. bij de voedign het luidst is of ergens anders?

Ik denk dat het uit mijn voeding komt, of uit mijn processor. Het is zo'n hoge toon dat ik hem overal hoor in de case. :(

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGHH!!!!!

heb het probleem ook! het komt uit mn PSU! weet ik zeker.

Daarom hoe je nog niet in te breken in iemand anders zijn / haar topic. Daarbij reageren in een topic van 2009, welke dus al heel lang niet actueel is.
Graag oude topics met rust laten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan