Hoge ping

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoop68

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2014
Hallo.

Als ik game heb ik altijd een hoge ping. Meestal is mijn ping 27, maar dat kan oplopen tot wel 1800 ping.... ook als ik niet game is het internet traag. Videos bufferen te vaak, pagina's laden niet snel.. De router bevindt zich in de woonkamer, en daar zit ik altijd met mijn laptop. In mijn kamer kan ik nauwelijks gebruik maken van het internet omdat het zo enorm traag is. Ik heb een internet abonnement bij Telfort. Ik heb een ZyXel modem, weet niet welke versie dit is..
Ik weet gewoon niet waar het aan kan liggen..

(ps: mijn excuses als dit topic verkeerd geplaatst is, ik wist niet zeker waar ik het moest plaatsen)

Laatst bewerkt:
Goedendag,

Zoals ErpCity zei kunt u checken op malware
Heeft u toevallig al uw model aan en uit gezet en 30 seconden laten staan?
Gebruikt u programma's als utorrent, of andere torrent programma's, en draaien deze actief?
Zo ja zet deze eens uit en probeer het dan nog eens.

Als geen van bovenstaande werkt kunt u kijken of er een kabel breuk in uw internetkabel zit, mocht dit ook niet het geval zijn
even de klantenservice bellen van uw provider.

m.v.g, John

Goedendag,

bedankt voor het reageren. Deze laptop heb ik gisteren gekregen, en ik heb maar 1 ding gedownload en dat was League of Legends, een game die ik vaak speel. Ik heb toch maar gedaan wat u zei, ik heb gecheckt op malware en er is niets gevonden. Ik gebruik ook geen torrent programma's.
Er zit ook geen breuk in mijn internetkabel, maar mijn laptop is verbonden via WiFi.. heeft dat toch wat met elkaar te maken? Ik heb er niet zo veel verstand van namelijk.

Laatst bewerkt:
Dan zou ik je lappie eens bedraad op je modem aansluiten, heb je dan nog een hoge ping ff je verbinding laten testen door je provider, zij kunnen je lijn dan resetten en kijken of er verbetering optreed.

Zoals jackall al zei, je laptop eventjes op draad zetten.
Welke malware programma gebruikt u?

Ik heb dat vandaag eens geprobeerd maar dan staat er ''geen internettoegang'', ik weet niet waarom dat niet werkt. Ik heb McAfee als antivirus software.

Oh en trouwens, dit probleem heb ik niet of nauwelijks na 10 uur. Dan heb ik niet zo'n hoge ping en dan kan ik gewoon fatsoenlijk internetten.

Goedendag,

Heeft u de gegevens van uw router / modem?
Log eens in, in het systeem en kijk hoeveel personen er op uw netwerk zit.
McAfee is geen echte anti malware programma, het is wel een anti virus.

voor malware raad ik malewarebytes aan, eenvoudig te gebruiken en redelijk snel!

Met het kabeltje, heeft uw uw wifi connectie uitgezet, het kan zijn dat uw wifi aan blijft staan maar dat je geen verbinding kan krijgen aangezien het niet aangesloten is.
Meestal kan je je wifi uitzetten met de FN toets + een Fx toets, zo uit mijn hoofd was het FN + F12. Natuurlijk kan je ook op je wifi klikken en vervolgens je wifi uitzetten.

Als je dan nog steeds geen internet connectie krijgt, vermoed ik dat of de driver niet geïnstalleerd is voor een LAN verbinding, of dat er toch wat met uw kabeltje aan de hand is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan