Hoge temperaturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefvde

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jun 2011
Berichten
3
Sinds enkele weken heb ik W7 op mijn notebook ge�nstalleerd, en worstel ik met het probleem van hoge temperaturen en crashes.
Mijn notebook is een HP Pavilion DV8000.
Ik heb een dualboot systeem (Vista op 2e harde schijf).

Ik zal er alvast bij vermelden dat het probleem niks te maken heeft met de fan of met stof. Het hele systeem is schoon en vrij van stof.

Wanneer ik de computer opstart in Vista, werkt dit prima. De temperaturen zijn aan de hoge kant (+- 50�), maar dat is al zo sinds ik de notebook kocht.
In Windows 7 echter, stijgen de temperaturen in rust tot 70�. Bij de minste processorbelasting gaat de temperatuur naar 90� en crasht de computer.

Ik heb al honderden fora afgeschuimd voor een oplossing, maar kan nergens wat vinden, behalve dan dat het probleem vaak voorkomt bij het type notebook dat ik heb.

Toen ik destijds Vista op de notebook installeerde had ik hetzelfde probleem, maar dat probleem loste zichzelf op toen SP1 uitkwam.

Verder weigert W7 2 updates : SP1 en NVidea driver update. Deze laatste heb ik manueel geinstalleerd, maar schijnt het probleem enkel te verergeren.

Ik heb een vermoeden dat het probleem bij de grafische kaart ligt (NVidea GeForce Go 7600). Ik vind echter noch op de website van HP, noch op die van NVidea, een W7 update.
 
Had je gecontroleerd of dit notebook Win7 compatible is?
Ik zie namelijk dat dit notebook niet ondersteund wordt bij HP met Win7 drivers.
Vaak is dat een teken aan de wand en luidt het nog al eens in dat je moeilijkheden kan hebben bepaalde drivers te vinden.


Wat je SP1 betreft.
Kijk eens in Windows Update bij mislukt welke error er gegeven wordt.
 
Ondanks dat er geen ondersteuning geboden wordt bij HP is het notebook wel degelijk W7 compatible. (Ik heb ook nog een HP Touchsmart 600, en ook voor die (vrij nieuwe) computer biedt HP geen W7 ondersteuning.) HP vermeldt echter wel dat de Vista drivers ook voor W7 geschikt zijn.

Ook in de Touchsmart lopen de temperaturen trouwens veel hoger op dan met Vista, enkel is het bij deze desktop niet fataal, en leidt het niet tot crashes.

Wat SP1 betreft, ik heb al alle oplossingen die op het Microsoft Forum geboden worden, uitgeprobeerd (system readyness tool, enz...), maar het lukt niet (wanneer ik het forum zo lees, ben ik lang niet de enige die met dit probleem kampt)

Het vreemde is, dat de temperaturen zo hoog oplopen, zonder noemenswaardige processor- of geheugenbelasting. Ik heb alle grafische belasting tot minimum herleid, en alle overbodige processen en services gestopt, zonder beterschap.


Wanneer ik in Vista opstart, kan ik de processor max. belasten, zonder dat ik boven de limieten ga.
 
Geen biosupdate beschikbaar bij HP?
Of heb je de allernieuwste?

Maar welke foutcode geeft Windows Update dan bij Mislukt?

Om welke moederbord gaat het?
Mogelijk dat je fabricant van het mb verder komt.
 
Laatst bewerkt:
De nieuwste update van het bios is geïnstalleerd.
Het Moederbord is gewoon van HP (HP30A6, versie 56,40)

De,foutcode bij SP1 is 80073701, maar ook daar heb ik al alle informatie over opgezocht, en alles gedaan wat de MS website zegt dat je moet doen bij deze foutmelding, maar niks helpt (zo als al eerder gezegd, komt dit probleem blijkbaar heel erg vaak voor.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan