Hoge toon processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rayy1990

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2008
Hallo mensen,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, het zit namelijk zo. Op enkele momenten geeft mijn processor (AMD Phenom 9550 X4 64 bit quad core) een hele zachte, tevens hoge toon. In rust geeft die de toon niet maar ga je hem een beetje stressen dan komt het, je hoort het heel erg als je een web pagina opent. En nee het is mijn internet kaart niet, ook de koeler niet.

Nou zat ik zelf te denken dat het een transpondertje is naast mijn CPU. Zou het kunnen, als de CPU gestresst word dat het transpondertje ernaast "zoveel" stroom moet geven dat je hem even hoort? (hoge zachte toon)

Want voor zo ver ik weet maakt een processor geen geluid toch (weet niet hoe het zit bij de AMD Phenom quad) maar geluid maken doet een processor toch niet?

Heb wat research proberen te doen, maar vele gevonden onderwerpen waren te on-relevant.

Alvast bedankt voor de moeite mensen.:):thumb:

m.vr.gr
Rayy1990

Hallo

Vermoedelijk een smoorspoel die je hoort .

De wikkelingen op deze kun je soms weer vastzetten d.m.v. speciale transformatorlak.

Of het sop de kolen waard is kan enkel jij bepalen ...

Peter

Hallo

Vermoedelijk een smoorspoel die je hoort .

De wikkelingen op deze kun je soms weer vastzetten d.m.v. speciale transformatorlak.

Of het sop de kolen waard is kan enkel jij bepalen ...

Peter

Ik ben me aan het verdiepen in moederborden maar zover ben ik nog niet. Maar het licht die niet aan me processor? :confused:

Hallo

Volgens uw beschrijving niet , maar er is uiteraard niets die u belet om eens de systeemkast te openen en visueel/auditief te beoordelen ...

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan