hoge upload snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

oosie21

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Hallo beste mensen,

ik zit hier met een probleem. Na een paar weken een slechte internet verbinding te hebben, heb ik gesproken met casema/ziggo. Deze vertelde mij dat ik een extreem hoge upload snelheid heb. Mijn internet verbinding valt ook steeds weg en dan weer aan en dit gebeurd met regelmaat. Ik kan dus wel telkens op internet maar met vlagen van traag en snel. De casema medewerker vertelde dat ik alles opnieuw moet installeren en dat ik geen bestanden moet bewaren want alles is geinfecteerd. Zelfs mijn word bestanden raad hij aan te verwijderen. Ik vindt het nogal een sterk verhaal aangezien mijn computer verder nergens last van heeft.

Belkin draadloze Router G+ MIMO
Asus Aspire vaste pc 5 maanden oud
Windows Vista
Ziggo internet met motorola modem 7 jaar oud

Hebben jullie tips om dit probleem op te lossen zonder te veel te deleten??

Gr Mike en alvast bedankt

Hoi,

Het zou kunnen kloppen wat ze bij Ziggo aangeven ..... is je virusscanner actief en up to date? En hoe zit het met je firewall en malwarebeveiliging.
Kan je aangeven welke programma's je hiervoor gebruikt.

Doe ter controle in elk geval het volgende:

Internet-omgeving schoon maken:

http://www.atribune.org/ccount/click.php?id=1

- Open het programma
- Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All. Haal het vinkje weg bij Prefetch.
- Klik op de knop Empty Selected.

Scan nu met de freescanner van Mbam

Download Malwarebytes: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

- Installeren, update en scannen (SNELLE SCAN)
- Als de scan afgelopen is, verwijder je de virussen.
- Vervolgens start je je pc opnieuw op.

Nu download je superantispyware:

http://downloads2.superantispyware.c...ntiSpyware.exe

Weer updaten en na de scan verwijder je weer de virussen, en start je pc opnieuw op.

Laatst bewerkt:
Vinkje bij prefech kan ik niet weghalen is grijs geselecteerd

Hoi,

ja ik heb avast antivirus prof, en daarnaast scan ik elke week met super anti spyware

Hoi,

Als de door mij geadviseerde controle ook geen narigheid laat zien ......

Een aantal andere mogelijkheden:

- Is je router wel zodanig beveiligd (toegangswachtwoord tot de setup gewijzigd; WPA of WPA2 versleuteling; MAC-filtering), dat er geen andere mensen in je omgeving gebruik kunnen maken van je draadloze netwerk?

- Heb je een p2p-programma draaien, dus downloaden van muziek en/of film. Want p2p betekent letterlijk, dat wanneer jij download, anderen jou gedownloadde bestanden weer naar zichzelf kunnen downloaden ..... en dus een hoge upload bij jou provider (mogelijk door iemand die sneaky gebruikmaakt van jou internetverbinding: zie hiervoor).

Laatst bewerkt:
Ja ik heb net gescand met malware en 10 bestanden gevonden. Deze gedelete en een logfile bewaard. Verder ben ik nu aan het scannen met superantispyware. Uitslag zal ik straks even zeggen.

Verder heb ik wpa-psk tkip beveiliging op de router.

Ik heb mijn poort opengezet een tijd geleden voor dowloaden maar weet niet hoe ik dat kan terugdraaien.

moet ik de logfile plaatsen?

Gr Mike

Aha .... mogelijk een (gedeeltelijke) oorzaak.

Om zeker te weten dat het niet aan de instellingen van je router ligt, zou ik het volgende doen:

- Resetten van je router (achter op de router zit daarvoor een 'miniknopje' waar je enige tijd met een pen(netje) in moet steken.
- Kabelmodem, router en pc's en laptops uit.
- Nu éérst de modem aan, even wachten; hierna de router aan, even wachten; tenslotte liefst een bekabelde verbinding tussen pc/laptop en router.
- Beveiligingen opnieuw instellen (zie mijn artikel hierover door hier te klikken)

Bij draadloos kan je w.s. geen verbinding meer krijgen in Vista:

Ga naar het Netwerkcentrum
Klik links op 'Draadloze netwerkverbindingen beheren'
Klik in de lijst (of wellicht staat het jouwe er als enige) op jouw netwerkverbinding en kies 'Verwijderen'.
Na enige tijd vermeldt bij het aanwijzen van het netwerkicoon in het systeemvak 'Er zijn draadloze netwerken gevonden'.
Je kunt nu klikken en vind jou netwerk opnieuw en kunt verbinden.

Bedankt alvast ik ga het proberen. Vanavond zal ik de uitslag even geven of het gelukt is. Nog 1 vraag. Hoe weet ik of het gemaakt is? Kan ik ergens zelf mijn upload snelheid controleren en wat is normaal?

Gr Mike

Bedankt alvast ik ga het proberen. Vanavond zal ik de uitslag even geven of het gelukt is. Nog 1 vraag. Hoe weet ik of het gemaakt is? Kan ik ergens zelf mijn upload snelheid controleren en wat is normaal?

Gr Mike

Hoi,

Het gaat niet om upload-snelheid, maar om de omvang, dus de hoeveelheid data die wordt geuploaded.
Providers bieden daarvoor vaak een tool.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan