hogere fsb of multiplier?

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Mrmusic, ik deelde ook altijd die mening dat overklokken vrij nutteloos was, en weinig prestatiewinst leverde.

Echter na veel gelezen te hebben over het overklokken, moet ik de mening iets bijstellen.
Wel is een voorwaarde dat de rest van je hardware niet een bottenleck in je pc is.

Wanneer je je CPU(voornamelijk de INTEL CPU's) en geheugen op de juiste manier klokt, is er hedendaags veel prestatiewinst te boeken.

Een CPU van 2,4 GHZ(E6600) laat je met de stock koeler gewoon "eventjes" op 3.6 Ghz draaien.

volgensmij komt het er gwn op neer dat intel cpu's makkelijker te overklokken zijn als die van intel maar ik ben niet bepaald een overklokker en zal dat waarschijnlijk ook niet gaan doen tenzij mijn garantie verlopen is en als het goed is sgijnt het zo te zijn dat de intel cpu's 20 tot 40 % beter zijn in grote bestanden omzetten en van die enorm zware aplicaties en amd juist weer beter in gamen zelfs op toms hardware staat dat als je 50% games heb aan staan en 50% aan zware apps zoals photoshop etc dan is de amd veel veel veel beter (aleen op dat gebied) maar zelfs een vriend van me die gamed chiller op een amd 6000+ dan op een quad core:confused: dus ik denk dat ik tog maar de 6400+ neem want het gaat mij aleen maar om het gamen en de meeste mobo's van intel ondersteunen geenees pci 2.0 en de 8800gt die ik ga kopen heeft pci-e 2.0 nodig en dat moederbord is nog niet eens zo duur:D thanks...

mgv,

merijntjuh

Ik lees weer een aantal dingen die gewoonweg niet kloppen.
Het hele gedoe dat AMD CPU's beter zijn voor games, is een beetje verleden tijd. Dat verschil was vroeger misschien te maken, maar nu niet meer.

Waarom een quad core nog niet zo veel voordelen biedt boven een dual core is simpel. Veel games kunnen niet overweg met quad core. Daarom is een quad core nu alleen interessant voor bijvoorbeeld videobewerking of zware multi-tasking. Voor games is dual core een prima keuze (zowel die van Intel als die van AMD).

En waar zie jij dat de 8800GT per se PCIe 2.0 nodig heeft?

Kortom, baseer je keuze niet op onwaarheden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan