Hogere klok snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Ik heb laatst mijn geheugen uitgebreid van 128 naar 640, dus heb er ff 512 bij gestopt :) maar ook niet zoals mij verteld was in de winkel....

De shop zei dat ik die grotere in de 1e moets doen, en die oude in de 2e...maar dat werkte niet, nu heb ik de nieuwe in de 2e gestopt en hij werkt, en loopt nu zeker sneller :)

Maar nu was een neef bij mij geweest en die zei dat ik mijn klok snelheid ook op kon voeren, en daar ligt mijn probleem :(

Hoe doe ik dit?
En hoeveel sneller word het dan?
Is het gevaarlijk voor mijn pc?

Ik ben maar ene leek hoor wat dit allemaal betreft, dus....houd daar rekening mee ;)

ff korte samenvatting, voor uitgebreide versie zie mijn profiel:

pentium 4 CPU
1400 Mhz
1.4 Ghz klok snelheid <=====!!!! die moet omhoog
640 mb ram geheugen.

Wie kan mij helpen?

alvast bedankt

Meestal kan je de cpu snelheid omhoog krijgen door het voltage waarop de cpu draait te verhogen. Je zou in de bios moeten kijken of dat mogelijk is. Hangt van de bios af of je daar het voltage kan verhogen. En soms moet je eerst unlocken.
Als je cpu op meer Mhz laat lopen moet je zorgen voor goede koeling.

Geplaatst door Woppie
Meestal kan je de cpu snelheid omhoog krijgen door het voltage waarop de cpu draait te verhogen.
Met het verhogen van je CPU voltage gaat de snelheid niet omhoog.
Alleen je temperatuur zal hoger gaan worden.
Wilt je sneller dan moet je met de FSB aan de gang en de MHZ wat omhoog doen.
Let idd op goede koeling.
De CPU voltage(vcore) gebruik je pas als het systeem niet stabiel genoeg is bij een overklok,
dan zet jet hem stap voor stap ietjes hoger.

Ter aanvulling

Misschien ten overvloede maar voor alle zekerheid

Je hebt nu een P4 1400 met een QP fsb van 100 Mhz.

Als je moederbord het toelaat dan kun je de FSB telkens met 1 MHz.verhogen.

Daardoor zal hij niet op 1401 Mhz. gaan lopen maar 14X1+1400 = 1414 Mhz.

Wees dus voorzichtig en stel hem dus niet gelijk te hoog in.

Suc6

En blijf voorlopig van het voltage af! Sorry dat ik het zo zeg maar dat is de snelste manier om je processor om zeep te helpen, de temperatuur gaat met een voltage verhoging aardig snel omhoog.

succes

Zoals ik al zei...ik ben een leek ;)

Wat is FSB en waar vind ik dat???
En hoe doe ik dat?

Zelfde geld voor de Mhz...waar vind ik dat, en hoe doe ik dat?

Bij voorbaat mijn dank

Hier wat uitleg;
FSB
Front Side Bus. Een processor werkt met een interne en een externe snelheid. Deze laatste wordt wel eens over het hoofd gezien, omdat de snelheid al geruime tijd onveranderd is gebleven (66 MHz). De nieuwe processoren op 100 MHz brengen daar nu verandering in. Ze brengen de FSB-snelheid op 100 MHz, wat een explosie van de interne processorsnelheden mogelijk maakt. De snelheid van de datatransfer tussen processor en andere componenten kan eindelijk omhoog, met toegenomen performantie als resultaat. Verbinding tussen processor en chipset, meestal geklokt op 66, 100 of 133 MHz.
MHz
MegaHertz. Een megahertz is één miljoen trillingen per seconde. We gebruiken de term 'Megahertz' om aan te geven hoe snel een processor is. Het aantal megahertzen bepaalt als het ware de verwerkingssnelheid van de computer.
Bron;http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

Als je nog niet zo bekend bent met de hardware van de pc,
zou ik eerst maar eens genoeg info ophalen voordat je aan het overklokken gaat beginnen!!!!
Hier vind je;
Info over overklokken + hoe moet ik overklokken
Thnx to Steve.:)

Lees ook eens in deze sectie de topics over het overklokken door;
http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=165

btw
De FSB en MHZ instellingen gaan (meestal) vanuit het Bios.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan