Hoi Helpmij-ers

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker220

Banned
Lid geworden
19 jan 2002
Een korte vraag:
Ik kan een scherm (tft) kopen met een resolutie van 1024x768 mijn vraag is : is dit wat of??????
en waaraan moet ik qua resolutie voldoen om een goed tft scherm te hebben???
ik hoor graag van jullie???

Of het wat is hangt natuurlijk van de prijs af en het merk:D
Moet wel in verhouding zijn
Groetjes, Tanja

Geplaatst door Tanja1968
Of het wat is hangt natuurlijk van de prijs af en het merk:D
Moet wel in verhouding zijn
Groetjes, Tanja

Hij (tft scherm) is afgeprijsd van 429 euro voor 166 euro.
Maar belangrijk is of de resolutie oke is.

kijk ook maar uit voor de responstijd, 30 milliseconden is een maximum, betere schermen halen 20, vooral bij games is dit belangrijk

greetz

jean

Een kennis van mij heeft ook 1024. Ik vind hem prettig kijken. Maar ik denk dat het ook van het merk en prijs afhangt of het een rustig beeld is. Vernieuwingsfrequentie en zo.
Groetjes, Tanja

Ik heb een TFT 1024x768 en vind het voldoende. Belangrijkste is dat er geen "dode pixels" in het scherm zitten.

Voor dat geld mag je uiteraard niet teveel verwachten, maar dode pixels zullen, zeker als ze niet in de rand zitten maar in het midden, sterk opvallen en zeer irriteren.

Voor Gamen is een CRT monitor over het algemeen beter.

Geplaatst door Tanja1968
Een kennis van mij heeft ook 1024. Ik vind hem prettig kijken. Maar ik denk dat het ook van het merk en zo afhangt of het een rustig beeld is. Vernieuwingsfrequentie en zo.
Groetjes, Tanja

Vernieuwingsfrequentie????? heeft dat ook met de resolutie te maken???
Merk stond er niet bij

geplaatst door gebruiker220

vernieuwingsfrequentie????? heeft dat ook met de resolutie te maken???
merk stond er niet bij

nee, maar wel belangrijk voor een rustig beeld

Een TFT monitor heeft geen last van een lage verversingsfrequentie. De pixels worden direct aangestuurd en worden niet lijn voor lijn opgebouwd.

Of ik begrijp 't verkeerd, of m'n resolutie begrip is te eng.

Een CFT scherm heeft een afmeting: 15inch 17inch 21inch.
De computer stelt de beeldresolutie in: 640x480 800x600 1024x768
Een Cft scherm met een resolutie van 1024x768 kan dus nog 15 17 of 21 inch zijn.

Ik kan iedereen aanraden om een CFTscherm aan te schaffen.(Maar de prijs, ai)
De voordelen tegenover een beeldbuis staan in verhouding als een magnotron tot een toverplaatje.
Door het verdwijnen van de (zichtbare) beeldfrequentie
is dat een veel stabieler en rustiger beeld.

Groeten,Gimli:)

Heb al een tijdje een 15 inch TFT met een maximale resolutie van 1024x768 en ik moet zeggen dat het prima bevalt! Het gamen gaat ook gewoon perfect zonder dat het vervaagd o.i.d :) (Ik heb een samsung 151s)

Ik had eerst een 17 inch CRT @ 1152x864 maar veel verschil merk je niet.

Volgens mij heb je het over dat TFT'tje uit het krantje van de scheer en foppen of niet? Die kost niet E166 maar E166 nu en E166 later = E332 kost dus niet E166!!! ik dacht eerst ook dat het een goedkoop tft'je was.

Dus......

Geplaatst door BrEeZeR
Heb al een tijdje een 15 inch TFT met een maximale resolutie van 1024x768 en ik moet zeggen dat het prima bevalt! Het gamen gaat ook gewoon perfect zonder dat het vervaagd o.i.d :) (Ik heb een samsung 151s)

Zal ik er geen verkeerde koop aan doen zeggen jullie???
Hij is voor normaal gebruik en geen poespas verder
alvast thanks voor jullie antwoorden

Ik had eerst een 17 inch CRT @ 1152x864 maar veel verschil merk je niet.

thanks........mailman

Geplaatst door the mailman
Volgens mij heb je het over dat TFT'tje uit het krantje van de scheer en foppen of niet? Die kost niet E166 maar E166 nu en E166 later = E332 kost dus niet E166!!! ik dacht eerst ook dat het een goedkoop tft'je was.

had ik nog niet eens zo gelezen....
maar neemt niet weg dat het goed of niet goed is

dan zou ik het nog niet doen omdat je helemaal geen merk of verder info over dat schermpje weet behalve dat ie een max resolutie heeft van 1024x768 je weet verder niks over de response time enz. en als je iets meer geld bij legt dan heb je bijv een samsung/iiyama

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan