hoie krijg ik een virus in outlook expres eruit???

Status
Niet open voor verdere reacties.

helmgras

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2000
Hii,

Ik heb een virusscan op mijn pc.. van e trust.. alles loopt eigenlijk heel goed.
Maar nu heb ik geloof ik een virus in outlook expres 6.0.. hoe kan ik die eruit krijgen?? van anderen hoor ik dat ze virus email van mijn adres uit krijgen...terwijl ik in de outlook mail veel vreemde virus emails krijg van de vreemdste plekken

wat kan ik doen
graag uw info
Dank

helmgras

Heb je je virusscanner wel wekelijks geupdate?
Dat zou ik ook maar even doen. Anders had je nooit zoveel virussen kunnen verzenden.

Misschien een idee om eens mijn site te bezoeken.

Over Outlook Express staat onder aan de pagina.

Laatst bewerkt:
Hoe je aan een virus komt , ok program. van kazaa te kopieeren.

Ben er trouwens niet eens zo zeker van dat jij wel een virus hebt.

Dat jij rare mailtjes krijgt wijst daar niet op en dat anderen onder jouw naam mailtjes krijgen ook niet. Er is een persoon geinfecteerd en jij staat bij diegene in het adressenboek en die pc verstuurd dan onder random namen uit het adressenboek mailtjes naar anderen in dat adressenboek.

Maar een extra online scan kan nooit geen kwaad

van anderen hoor ik dat ze virus email van mijn adres uit krijgen...
En dit dan?

Dat zegt nog niks.

Zoals ik al eerder geschreven heb...er worden random namen uit het adressenboek gehaald en aangezien helmgras daar ook in staat worden er dus ook mailtjes onder zijn naam verstuurd.

Dit principe gebeurt nu al zo lang dat ik dacht dat het nu wel bij mensen bekend zou zijn

Dus het kan ook zijn doordat Helmgras bij een ander (met virus) in het adresboek staat.........hm fraai is dat.

Dat is mijn vermoeden omdat de nieuwste virussen de geinfecteerde pc als mailserver gebruiken

dank

Hallo allemaal,

Eerst excuus voor de vervelende taalfouten in mijn vraag!! ging gisteren een beetje in snelheid en wanhoop...

Dank voor de reacties, ik heb ze allemaal bekeken en wellicht is het zo dat mijn adres alleen gebruikt wordt en niet de virus bij mij zit!
Ik heb de online scan opnieuw gedaan en daar kwamen 3 troyan virussen uit!!!!!!!! die zijn weg.. ze zaten in windows mms tasks??!! betekent dat de outlook express ook schoon is/was??

graag info als ik nog meer kan doen.. die e trust.. geeft bij elke start een update en installeert nieuwe updates.. maar is niet genoeg denk ik of wel??

gr

Als je die Trust altijd hebt bijgehouden met updates dan zou ik er geen vertrouwen meer in hebben.
Probeer AVG eens. Gratis. HIER
Wel zelf updates binnenhalen maar dat doe je snel voor het scannen.
1x per week scannen als je veel download en bij twijfel direct een map apart scannen.

Heb je overigens een firewall?
Installeer ZoneAlarm (of ZoneLabs)
HIER

Installeer ook COOLWEBSCHREDDER
Dit kleine progje controleert heel snel op CoolWebsearch.

Laat je ook nog een keer online scannen.
Vervolgens nogmaal met AVG.
Er moet ingesteld zijn dat er IN de zipfiles gescand moet worden. Daarin zitten de meeste trojans.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan