• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hokjes inkleuren met voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

rfcdejong

Verenigingslid
Lid geworden
7 dec 2007
Hallo,

In bijgaand voorbeeld heb ik met voorwaardelijke opmaak de hokjes ingekleurd. als in de rechter gedeelte geen getal of letter staat.
Dat werkt dus wel, maar nu wil ik graag dat het hokje daaronder ook deze kleur krijgt, mogelijk met een formule, ik kom er niet ui.
Wil iemand mij helpen en de uitleg erbij geven?

Rob de JongBekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Beste Rob,

Ik heb even gekeken naar je document en ik denk dat in het document jouw oplossing te vinden is.
Ik heb de oplossing alleen op rij 1 en 2 toegepast.

Bekijk bijlage voorbeeld - Rob.xlsx

Hopelijk is dit wat je bedoelt.

Succes.

Ik denk dat je je vraagstelling wat concreter moet maken om geholpen te worden. Wat is rechter deel/blokje en daaronder ????
Maak je voorbeeld eenvoudiger.

Hallo Ton,

Met rechter gedeelte bedoel ik de kolommen AA-AZ regel 5-24
Als ik in dit deel een cel openlaat wil ik dat in het linker deel, kolommen A-Y (regel 5-44) de corresponderende cellen grijs worden. Ik heb een ander bestand bijgesloten, waarin 5 cellen aan de bovenzijde grijs zijn omdat ik de cellen in de rechtse deel open heb gelaten, nu wil ik dat in dit geval ook de onder deze grijze cel gelegen cel grijs word, mogelijk d.m.v voorwaardelijke opmaak,
De even regels in de cellen in het linker gedeelte bevatten reeds een formule.

Hopelijk is dit beter te begrijpen, vriendelijke dank voor je meedenken
Bekijk bijlage 4 CODEKRAKER BASIS LEEG 20x25.xlsxBekijk bijlage 4 CODEKRAKER BASIS LEEG 20x25.xlsx
Rob

Laatst bewerkt:
Hallo Neuz,

Dank voor je oplossing, ik begrijp alleen niet hoe het werkt, maar het werkt
Iedereen die mij heeft geholpen, vriendelijke dank

Rob

Hallo Neuz,

Dank voor je oplossing, ik begrijp alleen niet hoe het werkt, maar het werkt
Iedereen die mij heeft geholpen, vriendelijke dank

Rob

Ik adviseer je toch de oplossing te doorgronden. Hier leer je van en mogelijk helpt dat om meer met Excel te werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan