Home Cinema 3D

• Onderwerp starter Onderwerp starter MDB14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MDB14

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2010
Ik ben van plan om een home cinema setje aan te schaffen.
Nu zie ik hier en daar natuurlijk veel verschillende soorten.
Maar bijna alle setjes hebben deze tijd 3D ondersteuning, wat wil dat nou precies zeggen?
Ik snap dat je er dan 3D blu-ray's mee kan afspelen maar doet dit ook nog iets met het geluid?

Nu ga ik zelf geen blu-ray schijfjes of dvd schijfjes gebruiken, ik 'haal' films en zet ze dan op mijn mediaserver, oa. ook in 3D. Werkt dit dan ook met '3D Sound' ?
ben ik wel even benieuwd naar, anders ga ik geen extra €100 euro uitgeven aan zo'n 3D functie.:P

Groetjes!

de bestanden die ik gebruik zijn overigens wel .mkv bestanden en de films zijn sbs of ou 3D, verder ook geen idee of dat er iets mee te maken heeft, ben pas net 2 dagen begonnen met de 3D samenleving:P

MKV is wat mij betreft het fijnste formaat. Je hebt maar 1 bestand en dan alleen de hoofdfilm en het is eenvoudig om er evt. zelf de ondertitels bij te zetten, ook in 3D.
Voor de LG maakt het niet uit of het SBS (Side By Side) of OU (Over Under) 3D is.
Ik ben van mening dat je er nog veel plezier aan gaat beleven. Er is veel in 3D verkrijgbaar in MKV formaat, zowel recente speelfilms als prachtige documentaires.
Als je er vragen over hebt dan laat het maar weten. Of ze beantwoord mogen worden is afhankelijk van de regels van het forum.

dat klopt, ben nu ook al mn video_ts bestanden aan het omzetten naar MKV, geen losse bestanden en mappen meer!

en dat ik er plezier mee ga beleven twijfel ik ook niet aan, eergisteren madagascar 3 in 3d gekeken met vrienden, echt geweldig haha.
als ik nog meer vragen heb, zie je ze wel komen!
bedankt :D

Have fun! :)

Wat ik zelf altijd wel doe is per film een map aanmaken.
Daar kun je dan ook een plaatje in zetten van bijvoorbeeld de cover van de film.
Dat moet dan een .jpg zijn die je Folder.jpg noemt.
Als je dan in Windows de weergave in Grote pictogrammen zet dan zie je het zoals in het plaatje:
3D.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan