Home en homedrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martha Posthumus

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Hallo,

Hopelijk is dit de goeie afdeling voor mijn vraag.
@Home heeft sinds januari zijn homepage upload veranderd. Via FTP kon ik mijn sites uploaden, maar nu gaat het via homedrive en webspace. Ik begrijp hier niets van. Met W98SE kan ik niet meer via FTP maar moet nu met webdav uploaden. Er staat dat ik dit moet doen:

>>Klik op het icoon "Prive" om de prive webdrive te benaderen. Er wordt nogmaals om de gebruikersnaam en het wachtwoord gevraagd
De webdrive wordt automatisch toegevoegd aan Windows Explorer onder "My Network Places"<<

Als ik dat doe krijg ik de melding:
Internet Explorer kan https://homedrive.home.nl/mposthumus/ niet openen
als een webmap.Wilt u in plaats daarvan de standaardweergave daarvan bekijken?

Al met al ook via de helpdesk krijg ik geen duidelijke hulp. Heb al op Webdav gekeken, maar begrijp niet goed wat ik hiermee moet.
Wie kan me helpen???

BVHD Martha

Geweldig joepie, alleen nu heb ik gekeken bij mij Microsoft IE6 SP1 en internet werkset om webmappen te downloaden, staat deze niet in het rijtje. Hoe kan ik die er dan bijkrijgen?

Martha

O jee, ik heb nog eens goed gekeken bij de windows verkenner en webmappen staan er wel bij.
Dus nu kan ik mijn website updaten.
Harstikke bedankt Joepie

Groetjes Martha

Dacht ik dat ik wist hoe het moest en dan komt er weer een probleem:

Het lukt me niet om een webmap te maken voor mijn homepage bij Home. Als ik een webmap wil toevoegen krijg ik de volgende melding:

Kan geen verbinding tot stand brengen met de webserver https://homedrive.home.nl/mposthumus/
De server is niet gevonden of misschien te druk bezet om te antwoorden. Controleer de getypte tekst of controleer of de webserver wel beschikbaar is.

Dit heb ik allemaal gecontroleert en het klopt allemaal, maar hij doet het niet.
Wie weet wat ik verkeerd doe?
BVHD Martha

Als hier niemand is die je kan helpen kun je proberen een antwoord op je vraag te krijgen bij de webpagina van Troubles@home.
Dit haalde ik van hun pagina:

Mocht u bepaalde onderdelen missen of zelf nog een vraag hebben, stuur dan een mailtje naar faq@troublesathome.nl.

Oke Joepie, dat zal ik doen. Wel raar dat de helpdesk van Home hier zelf niet naar verwijst. Die pagina was duidelijker dan zij waren over dit onderwerp. Het is wel vervelend want ik kan nog steeds mijn website niet updaten.
Bedankt in ieder geval.

Groetjes Martha

Dat ze daar niet naar verwijzen is niet zo vreemd.
De titel van de pagina verklaart al veel:

TROUBLES@HOME........

Succes en laat even weten of je probleem is opgelost.
Anderen kunnen daar dan ook gebruik van maken.

Ik heb al contact met de beheerder van de site. Als ik de oplossing heb, dan meld ik me hier weer.

Groetjes Martha

Ondertussen kan ik mijn website updaten met het FTP programma WS_FTP. Je moet erop letten dat de PASV mode uitgeschakeld is. Trouwens niet alle FTP programma's werken. Alleen weet ik nog steeds niet waarom mijn webmappen het niet doen en daar ben ik nog steeds niet achter, w.s. een foutje in Internet Explorer?

Mocht dit nog eens uitvinden dan laat ik het horen

Ik weet nog steeds niet hoe het kan dat mijn webmappen het niet doen. Kan dit aan een foutje in Internet Explorer liggen? Heb al gezocht op google en microsoft, maar niks gevonden.

netwerkverbinding

Bedankt voor het zover helpen, maar als ik een netwerklocatie aan maak met https://homedrive.home.nl/naam dan krijg ik de melding "de opgegeven map is geen geldige map. Kies een andere map" Hoe los ik dit op. Want ook via de site zelf kan ik mijn pagina niet updaten.
Bvd Maikel

Hoi Maikel,

Hoe probeer je dan je site te updaten?
Via de webmappen of FTP-programma?

Martha

Ook ik werk via @home en @Home kan niet meer via ftp worden gedate. Webmappen lukt bij mij niet zie hiervoor ook eerder gestelde vraag van Martha Posthumus. Vandaar dat ik het via de verkenner / netwerklocaties wil proberen.

Maikel

Van verkenner/netwerklocaties heb ik geen verstand.
Maar met het FTP-programma WS_FTP LE kun je bij Home wel updaten hoor, doe ik nu ook. Dit programma is freeware. Het gaat best gemakkelijk nu.

Martha

Hallo @homers,

Ben zelf ook een @home gebruiker, al jaren, maar nog nooit tot voor 2 weken dan van hun gratis webruimte gebruik gemaakt. Had geen zin in dat FTP gedoe.

Systeem wat ze nu hebben vind ik juist reuze handig.
Een publiek en prive web.

Updaten gaat gemakkelijk via slepen van of map op harde schijf of vanuit prive-web.

Groetjes,
J.

Bedankt voor de tip :thumb: van de FTP-programma WS_FTP LE deze werkt perfect. Ik weet waarschijnlijk al waarom ik geen webmappen kan openen ik heb nl de sp2 beta versie en ik denk dat @home hier nog geen rekening mee heeft gehouden.

(ie 6.0.2800.1106.xpsp2.030422-1633)

Maikel

Hoi Joanne
Mooi dat het jou goed bevalt Joanne met die Webmappen, maar die doen het bij mij en Maikel niet.
Dus daarom was het even zoeken naar een andere mogelijkheid. Welke versie IE 6 heb jij?

Hoi Maikel
Gelukkig werkt het bij jou ook Maikel met WS_FTP LE.
Weet je het zeker dat die webmappen het niet doen door de versie van Internet Explorer?

Ik heb namelijk ook IE 6.0.2800.11061 incl SP1: Q832894; q313829 en dan voor W98SE.

Zal eens kijken of ik de boel nog eens kan updaten, of wil dat niet met W98SE?

Martha

Hoi Martha,

Welke versie heb jij dan Joanne?

Dit is percies wat ik heb:
ie 6.0.2800.1106.xpsp2.030422-1633
updates: sp1; q828750; q330994;
q831167; q818529; q827057; q832894

oh ja, ik heb xp.

Ik weet het niet zeker maar een vriend van me, die heeft niet de sp2 beta versie en daar werkt wel de webmappen. En ik heb wel alle updates.
Waarschijnlijk moeten we gewoon wachten totdat service pack 2 officieel uitkomt.

Maikel

Hoe ik het doe?

Ik roep eerst deze URL op: http://www.home.nl/abonnee/accountbeheer/webspace
en daarna de gebruikersnaam en password invoeren, waarop publiek en privemap worden getoond.

Toevallig dat ik 15 maart deze versie Q832894 van IE 6 heb gedownload, maar ervoor kon ik al goed uit de voeten met publiek en privemap; staan gewoon op @home's server dan.

Heb meestal publiek openstaan als ik bezig ben, allebei tegelijk gaat niet.

That's it. Eigenaardig dat het bij jullie niet lukt.
En ik werk onder Win ME.

J.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan