@Home & internet security

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Internet Security Pack NIEUW
Nieuw bij @Home is het Internet Security Pack dat wij samen met softwareleverancier F-Secure aanbieden. Dit pakket vervangt het huidige pakket dat u kent als PC Antivirus. Het Internet Security Pack is veel uitgebreider dan zijn voorganger en wordt door Windows Vista ondersteund.

Alle voordelen van het Internet Security Pack van @Home:

De nieuwe firewall in het basispakket houdt indringers buiten uw pc
Uw gegevens en privacy worden 24 uur per dag, 7 dagen per week beschermd
Eenvoudige installatie en bediening
Uw pc wordt automatisch gescand op virussen en spyware

Bovenstaand stukje copy&paste uit website van AtHome.

Heb eerst PC antivirus verwijderd en heb toen nieuwe software gedownload en laten uitvoeren. Heb er dus een abo op genomen. Best een zwaar pakket met imo veel toeters en bellen.

Het begint al goed...:evil:
Rechtsonder op mijn scherm zie ik ikoontje waarop een rode cirkel met een witte kruis erop. Weinig bemoedigend. Doe ik muis-over lees ik tekst: virus en spywarebescherming: storing.

Heb hierover al een berichtje gestuurd naar Athome, maar toch mijn vraag hier: iemand ervaring met dit pakket? Heb ik er uberhaupt goed aan gedaan hier een abo op te nemen?

Heb in mijn systeem nog wel lopen de freeware van Adaware en Spamfighter.

Laatst bewerkt:
Heb je na de installatie van het pakket ook gekeken voor updates. Veel van dit soort programma's moeten na installatie controleren of er updates zijn.
Mogelijk doet hij dit al automatische tijdens of na de installatie maar is even het proberen waard.

Kijk ook eens in de Evenlog van Windows of daar mogelijk meer info staat in een foutmelding.

Start->Uitvoeren->type in: eventvwr en druk ok OK
Zoek daar naar rode en gele meldingen of er iets vinden is over deze melding.

Na je instructies zie ik

toepassing
beveiliging
systeem

Zie bij toepassing wel rode rondjes en gele ! tekens.
Rood van 21 Maart en geel vandaag.

Bij beveiliging en systeem zie ik weinig opvallends, zal dus wel goed zitten.

Automatische updates staat wel aan.

Virus-, spyware en internet shield heb ik maar op normaal gezet.

Laatst bewerkt:
De producten van Symantec zijn goed

Symantec Internet Security en Symantec 360 bieden een alles-in-een oplossing.
Gebruik ik zelf ook en is makkelijker beheerbaar dan al die aparte producten (spyware, anti-virus, firewall,...).

Ik kocht Symantec 360 met korting (thanks google: "anti-virus korting") via http://www.ictasq.be/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=35

Zeer tevreden over.
Ik voel mij terug veilig.

Om even terug te komen op mijn beveiliging, die nog steeds 'gestoord' is..

Vanavond een professional van de helpdesk a/d lijn gehad en we hebben alles stap voor stap doorgenomen. Resultaat nog steeds niente, tot hun verwondering.

End van het liedje is dat ik ze een soort log heb moeten opsturen en daar buigen ze zich dan over wat er binnen mijn systeem mss mis zou kunnen zijn.

Ik krijg eerder de indruk dat er nog kinderziektes in de software zitten.
Ik schijn een vd weinigen te zijn met deze niet soepel lopende antivirus software. :confused:

Kreeg vandaag een tel. van een AtHome medewerker. Ze hebben het probleem zelfs bij de fabrikant neergelegd, samen met mijn log.

Wat is hun conclusie? Er zouden nog restjes Spamfighter en Adaware in mijn PC zitten, die ik moet verwijderen. Heb ik dus gedaan, echt alles.
Maar toch was ik nog niet overtuigd.

En ja hoor. Sec. Pack is nog steeds in storing.

Ik denk er nu hard over om dit pakket van mijn systeem te verwijderen. Vervolgens te herinstalleren. Werkt het dan nog niet, dan zeg ik mijn abo maar op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan