@home niewsserver

• Onderwerp starter Onderwerp starter Becks
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Becks

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Ik heb nu de nieuwe server van @home.
Alles goed ingesteld:

adres: newnews.home.nl
port: 119
connections: 4

gebruikersnaam en w8woord ook goed ingesteld.
alleen als ik wil downloaden download hij wel, allen niet goed, lijkt net of de retentie al verlopen is, terwijl hij het bij iemand anders wel doet en het nzb'tje nog mar 1 dag oud is.
iemand die weet hoe dit zou kunnen komen?
bij voorbaat dank.

Greetz Becks

Probeer het eens via news.tilbu1.nb.home.nl.
Retentie is een "probleem" bij @home... maximum 3 dagen....

Probeer het eens via news.tilbu1.nb.home.nl.
Retentie is een "probleem" bij @home... maximum 3 dagen....

Zeker weten???

@home zei:
Verbeterde nieuwsgroepen: @Home stapt over op een andere newsserver

Op diverse internetfora kunnen bezoekers informatie en entertainment vinden. De berichten en reacties van anderen kunnen ook direct in de mailbox ontvangen worden. Hiervoor zijn speciale nieuwsgroepen opgericht.

@Home heeft ook een eigen gratis nieuwsgroep voor haar abonnees. Eind oktober vernieuwt @Home de huidige newsserver.

Wijzigingen

1. Het oude adres van de newsserver was: news.home.nl. Dit wordt nu newnews.home.nl;
2. De retentietijd gaat van maximaal 2 dagen naar 31 dagen;
3. In plaats van een aantal hoofdgroepen, zijn nu alle nieuwsgroepen bereikbaar;
4. De volledigheid van de bestanden gaat van incompleet naar bijna 100%;
5. De dienst is bereikbaar door in te loggen via het e-mailaccount (bijvoorbeeld: t.tester@home.nl) en het wachtwoord voor het @Home e-mailaccount;
6. Ook subaccounts kunnen gebruikmaken van de nieuwsgroepen. Het dataverbruik zal afgeschreven worden van het hoofdaccount;
7. Voorheen kende de @Home newsserver geen strikte datalimieten. In de nieuwe situatie wel:
tabelgif.gif

Sorry, sorry, sorry....!

Wordt ik weer ingehaald door de tijd.......

Ze hadden me dat, als @home gebruiker, wel even mogen vertellen... ik ben juist om reden van die kromme nieuwsserver van binairies afgestapt....

Laatst bewerkt:
Dat geldt alleen voor de newsserver, zie punt zeven.
Overigens, als gebruiker van de @home nieuwsgroepen had je die mail gewoon moeten krijgen.

Ik heb die mail wel gekregen. Ik heb de newsserver ingesteld in Grabit, maar ik krijg steeds de melding: unable to connect.
Weet iemand hoe dit kan? Ik heb newsnews.home.nl gebruikt + mijn accountnaam + mijn wachtwoord.....maar ik krijg geen verbinding :(:(:(

Ik heb die mail wel gekregen. Ik heb de newsserver ingesteld in Grabit, maar ik krijg steeds de melding: unable to connect.
Weet iemand hoe dit kan? Ik heb newsnews.home.nl gebruikt + mijn accountnaam + mijn wachtwoord.....maar ik krijg geen verbinding :(:(:(

De eerste fout die ik maakte toen ik de nieuwsgroepen van @home wou proberen was dat ik als servers (net als jou) newsnews.home.nl opgave inplaats van newnews.home.nl (eerste woord is new ipv news)

Ik heb denk ik hetzelfde probleem als jij. Ik laad een NZBtje in Newsleecher in en als ik op connect klik, geeft hij steeds incompletes aan en werkt hij zich razendsnel door de lijst heen, zonder ook maar daadwerkelijk iets te downloaden. Dit doet hij met welke NZB dan ook. Ik heb vanaf dat ik het probeer (twee dagen geleden) tot en met nu, niets kunnen downloaden. Behoorlijk frustrerend, omdat een kennis er totaal geen last van heeft.
Ik weet helaas hier ook geen oplossing voor, maar je bent dus niet de enige.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan