home of prof op pentium?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.006
Ik wil graag een advies van een ervaringsdeskundige. Ik heb een pctje met win 98 erop. Het is een Pentium III, 450 mhz met 300 Mb. Zou het werkbaar zijn om daar XP home of professional op te zetten?
 
Kan wel, 256 Mb is het minimale. Zal zeker niet snel werken.
 
Het is wel werkbaar maar niet echt een aanrader, ik zou op zo''n machine gewoon Windows 98 zetten en goed alle updates loslaten die er zijn en dan draait hij op zijn best.
Je hebt wel de minimin systeem eisen voor een Windows XP maar je neemt meteen allen voorzieningen in beslag van de machine, lekker soepel zal hij niet lopen, hij wordt er aardig traag van als dat een betere zin is.
 
systeemeisen Windows XP

* 233 MHz Pentium of hogere microprocessor (of een equivalent)
* Minimaal 128 MB RAM aanbevolen (minimumondersteuning geldt vanaf
64 MB RAM) en maximaal 4 GB RAM
* Minimaal 1,5 GB vrije ruimte op de vaste schijf
* VGA-monitor
* Toetsenbord
* Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat
* Cd-rom- of dvd-station
 
zou ik wel doen

je computer is echt wel snel en goed genoeg ,ik zou er lekkr xp prof en home erop zetten...werkt makkelijker

gr mark
 
ik spreek uit ervaring... gewoon doen! Ik heb onder dezelfde omstandighen xp proff. erop gezet en draaide voldoende.

Het liep allemaal nog beter toen ik de machine met wat Tweaks + tip & trics om xp sneller te krijgen, bewerkte....

No problem alleen zorg wel voor een redelijke harde schijf.. bij mij zat een harde schijf van 4 gb en dat was al snel vol..

Succes! :thumb:
 
Kan je rustig doen, je kan winXP zo instellen dattie gaat voor beste prestaties in plaats van mooie tierelantijntjes...
 
dank voor alle reacties..
ariekan: wat voor tweaks, tips en trucs heb je daarvoor?
sarvo: wat stel je dan precies in?
 
Qua PC heb je ook naar mijn mening geen enkel probleem inzake het draaien van XP. Ben ook erg benieuwd naar de instellingen zonder tierlantijtjes, dus vandaar deze reactie:p
 
Ga naar de eigenschappen van 'deze computer' (klik met rechts hierop en kies eigenschappen) dan het tabblad '' geavanceerd' en onder het kopje 'prestaties' de knop instellingen, daar kan je het één en ander instellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan