Home pagina Wordpress

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frenske123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Hallo ,

Het lukt me maar niet om de homepagina in Worpress te bewerken
.

Bij instellingen/ lezen heb ik:

Startpagina toont:Een statische pagina (hieronder kiezen)

Voorpagina: Home

Berichtpagina: Deze staat nog op selecteren ??

Bij weergave/header in admin staat een slider en de tekst van de home pagina , maar zie geen mog. om deze te bewerken.

Ga ik naar paginas/home dan is deze leeg.

Ik ben deze vraag al veel tegengekomen op internet , maar kom er niet uit.

Iemand de oplossing.

Laatst bewerkt:
De berichtpagina is bedoeld voor Blogs/Nieuwsberichten.

Heb je al een pagina in de Admin aangemaakt die Home heet? Die moet je dan zien als beginpagina.

De berichtpagina is bedoeld voor Blogs/Nieuwsberichten.

Heb je al een pagina in de Admin aangemaakt die Home heet? Die moet je dan zien als beginpagina.

Bedankt.

De pagina heet Home - Voorpagina
als ik op bewerken klik zie ik een leeg veld.

Ik zie nergens waar de tekst die toch in de pagina staat te bewerken is.

Ik heb de (bestaande) website zo gekregen.

Dan is die pagina leeg, en moet je hem eerst vullen? ;)
Anders als er wel tekst op staat zal dit wel in de template-bestanden staan (home.php)

Dat bedoel ik , op de website is de home pagina gevuld , en in de admin is die leeg.

Ik zie de tekst alleen in een bestand APP-DATA.SQL op de server , de tekst staat dus in de database,, maar zal toch ergens te bewerken moeten zijn.

In de templates gok ik die ik wp-content/themes/JOUWTHEME staan. Persoonlijk raad ik aan om geen home.php te gebruiken, en in je index.php dit te plaatsen op de plek waar de content uit je database getoond moet worden:
PHP:
<?php the_content(); ?>

Op deze manier heb ik mijn wordpress-site opgezet.

Ik heb theme Tempera.

Op de site staat op de 1e pagina bijv. Welkom op mijn website

Deze tekst kom ik nergens tegen in bestanden op de server.

De tekst is zeer waarschijnlijk opgeslagen in een table in de database.

Ik kan nergens ontdekken hoe ik de tekst Welkom op mijn website moet bewerken, in de admin is de home pagina leeg, zie mij 1e post.

Als ik in de admin naar themas/header ga zie ik de tekst staan van de home pagina , met de afbeelding die in de slider staat, maar geen mogelijkheid om te bewerken....

Laatst bewerkt:
Misschien zijn de bestanden niet beschrijfbaar? Download die templateset gewoon eens en pas hem zelf aan met je code-editor, en upload hem opnieuw.
Of geef hem de rechten 755.

Het gaat hier om tekst aanpassen op de homepagina via de admin , de andere paginas dat gaat allemaal goed, het heeft met rechten niks te doen in dit geval.

De tekst is opgeslagen in een table in de database, als ik het goed heb.

Waar wordt jou tekst opgeslagen?

edit:

Ik zie dat de tekst die op de homepagina staat is opgeslagen in de table wp_options

Laatst bewerkt:
Templates staan gewoon in bestanden, en die kan je ook via de admin aanpassen. Daarvoor moet je wel de juiste rechten aan het bestand hebben gegeven.
Kijk anders eens wat er in dat record staat uit wp_options.

Dat record zal toch via de admin moeten zijn te bewerken.
Dan zal de tekst op de home pagina ook worden aangepast.

Dan denk ik dat de data ergens corrupt is geraakt met verkeerde waardes. Kijk eens naar de verschillen in de records tussen een pagina die wel werkt.

andere data staat in tabel wp_post, dit lijkt me logischer.

Vreemd

Dan weet ik het ook niet meer. Instaleer WP eventueel eens opnieuw anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan