@Home-pagina wordt niet geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

bono35

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Ik heb al een aantal maanden het volgende probleem:

Op mijn laptop kan ik de site van @Home niet benaderen, hetzelfde geldt ook voor Wikipedia en nog een aantal sites waarschijnlijk die ik minder vaak bezoek. Het scherm opent wel, maar het scherm blijft leeg, onderaan staat dat de pagina 'Gereed' is.

:confused:

Andere sites zijn wel te benaderen.

Nu maak ik met mijn laptop gebruik van een draadloze verbinding achter een router, maar ook met draad werkt het niet. Aan de router kan het niet liggen, want een andere lap- en desktop via deze router levert geen problemen op.

:o

Ik maak gebruik van de kabel en bel aangesloten bij @Home, dus dit lijkt me een ander probleem dan dat ik hier eerder in dit forum heb gelezen. Is IE opnieuw installeren de oplossing, of zie ik iets over het hoofd, en zo ja, hoe installeer ik IE opnieuw?

Alvast bedankt voor jullie reacties. :cool:

Meervoudige persoonlijkheids stoornis... of gewoon een U2 fan? :)

Je kunt even proberen om in IE te gaan naar extra>opties>tabblad algemeen en dan cookies wisse, bestanden verwijderen en geschiedenis wissen. De boel weer oké-en en weer proberen

En als je daar toch zit kun je ook nog proberen om extra>opties>tabblad Geavanceerd en dan rechtonder kun je op een knop klikken om de standaard te herstellen.

En kijk eens of je de site wel via deze weg kunt pingen.
Start --> Uitvoeren -->
Type daar in: CMD en klik op ok

Stap 1
Type daarin: ping www.home.nl <druk op enter>
Krijg je nu antwoord als Reply ........ of krijg je een Time-Out
Lukt dat ga dan naar Stap 3 anders naar Stap 2.

Stap 2
Probeer dan: Ping 213.51.129.38 <druk op enter>

Stap 3
Als je een Reply krijg dan is de site dus wel bereikbaar via jouw PC. Krijg je een Time-Out dan kan hij de domeinnaam niet vertalen naar een Ip-adres, of wel de DNS werkt dan niet goed. Doe deze test ook eens op een PC die het wel goed doet. Werkt daar alles wel goed maar niet op je pc die problemen geeft dan is het een lokaak probleem en je zult dan de netwerkinstellingen moeten controleren.

Ook kun je nog even controleren of er in de HOST file niets vreemd staat. Dit bestand kun je vinden onder: C:\WINDOWS\system32\drivers\etc en zoek naar het bestand host. Dit bestand kun je met notepad openen en heeft geen extensie.

Standaard staat daar alleen 1 regel in: 127.0.0.1 localhost
De overgie tekst daar staan # voor en dienen als voorbeeld.
Spyware/Virussen willen ook nog wel eens iets doen met je Host bestand.

Als je op de pc invult www.home.nl dan kijkt windows eerst in dit bestand. Vindt hij daar niet het ipadres wat hoort bij de domeinnaam dan verloopt de vertaling via de DNS servers van je Provider.

Vermeld de resultaten even terug in het forum

Laatst bewerkt:
Confictius en mikeo, bedankt voor jullie reactie.

Confictius: Ik heb alle bestanden verwijderd in de Internet Explorer, maar zonder resultaat.

mikeo: ik heb gepingd, ik krijg wel 4 antwoorden en alles dat is verstuurd is ontvangen. het bestand host heet bij mij hosts, daar staat niks anders in dan dat je schrijft, wel heeft HitmanPro extra regels eraan toegevoegd:

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

127.0.0.1 localhost

# .---------------------------------------.
# | Opnieuw ingesteld door Hitman Pro |
# `---------------------------------------'

M.a.w. Het probleem is nog (niet) opgelost.

Dus het pingen ging dus ook goed naar www.home.nl.

Als je nu eens in Internet Explorer als adres invult: 213.51.129.38
Dit is het ip-adres van www.home.nl

Lukt het dan wel om de site te bereiken of dan ook niet.

Nog een paar dingen die je dan kunt proberen.

Stap 1
Probeer ook eens om in Internet Explorer
Extra --> Internet Opties --> Tab Geavanceerd en klik rechtsonder op de knop Standaard.

Stap 2
1. Stop de XP cd in cd-rom speler waarmee je de PC hebt geinstalleerd.
2. Start --> Uitvoeren en type bij uitvoeren: CMD
3. Type nu in: SFC /scannow

Windows gaat nu op zoek naar ontbrekende of bestanden die niet meer orgineel zijn maar die windows nodig heeft en herstelt deze waar nodig.

Hier staan alles stappen, wel in het engels.
http://www.updatexp.com/scannow-sfc.html

Stap 3
Wat je ook nog kunt proberen is: (Sommige commando's staan in het engels omdat ik geen XP NL gebruik, deze heb ik vet gemaakt)

Start --> Uitvoeren --> en type: MSCONFIG
Kies uit het eerste tabblad Selective Startup en zet alle vinkjes aan behalve van de StartUp en klik OK en reboot PC. Voor een nog beter test zet je eerst 1 vinkje aan en herstart je de PC. Testen en als het niet aanwezig is dan weer vinkje erbij aanzetten en weer herstarten etc etc. Totdat alles weer aanstaat.

Als het probleem niet meer aanwezig bij StartUp items dan wordt er dus een programma met XP gestart die dit veroorzaakt. In het tabblad StartUp kun je dan eventueel alles daar uitzetten en stuk voor stuk aan zetten en PC steeds opnieuw opstarten. Zet dan wel in het eerste tabblad wel eerst Normal Startup aan.

Als je geluk hebt kom je er dan achter welk programma de schuldige is.

Als je klaar bent met testen wel bij Selective Startup kiezen voor Normal Startup zodat alles weer normaal start.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan