Home pagina zelf instellen voor webbrowser

Status
Niet open voor verdere reacties.

misterl0l

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2009
Hey,

ik wil dat de mensen die mijn webbrowser gebruiken zelf een Home pagina kunnen instellen

alleen als ze die veranderen dan veranderd hij terug naar wat er als aller eerst stond dus ik wil dat de text wordt gesaved

Heeft iemand hier de code voor.......?

Laatst bewerkt door een moderator:
dus eigenlijk denk ik

Een toepassen button die alles wat er in die form staat saved what jij hebt getyped...

Ik kan het probleem niet echt begrijpen. Maar als ik het goed begrijp wil je de homepage onthouden op de computer zodat als je voor de tweede keer programma opent hij de homepage opnieuw kan halen.
Ik denk dat je het makkelijkst een txt bestandje moet maken met de URL erin.

Code:
dim homepage as string
open ("C:\homepage.txt") for output as #1
write #1, homepage.text
Close #1
Hierbij is homepage een string genaamt homepage.

Om het in het begin van het openen van het programma op te roepen (als het eris):

Code:
Open ("c:\homepage.txt") For Output As #1
input #1, Homepage
Close #1
veel succes, vergeet niet een if te maken om ervoor te zorgen dat hij alleen naar c:\homepage.txt gaat zoeken als het er ook echt is, ik weet zelf niet wat er dan gebeurt namenlijk (als bestand niet bestaat)

1. hij moet er dan eentje aanmaken...
2. Hij moet het saven
3. dat bedoel ik nie egt... ik bedoel gewoon als je het in typt daar en dan op toepassen drukt dat hij saved

Dusja..
tog bedankt

Ben nog niet helemaal thuis in VB, maar ik meende dat je in VB.NET

Code:
My.Settings.Startpagina = "http://www.google.nl"

Of iets dergelijk kunt gebruiken.

Kijk eens hier. Daar wordt e.e.a. nog eens duidelijk uitgelegd. Je moet de setting overigens wel eerst creëren in de properties van je app.

Je zult ergens naar de eigenschappen van je toepassing moeten gaan (in visual studio). Daar vind je een settings tab. Daar kun je een setting toevoegen. Die geef je als naam "Startpagina" en als waarde "http://www.google.nl" (of wat dan ook). Die variabele kun je in je programma dan aanroepen met:

Code:
My.Settings.Startpagina

Bijvoorbeeld

Code:
Webbrowser1.Navigate(My.Settings.Startpagina)

En je kunt hem ook setten:

Code:
My.Settings.Startpagina = Combobox1.Text

Dat is wat ik ervan begrepen heb.

Ik denk niet dat je me snapt...

iK Wil gwn als ze iets in een text box type dat dat voor altijd blijft...
dt het niet weggaat als ik het progaama restart,,,

Heb je het überhaupt geprobeerd? Dat is precies wat dit doet.

nee want jij praat over visual studio en niet over visual basic dus dat kan niet...

Kom op zeg, Visual Studio is de IDE (waarin je Visual Basic developt).

Of heb je een ander programma waar je je code mee schrijft?

Als ik op propties op mijn form click dan krijg ik een box maar waar jij het over hebt staat er niet..-.-

Ik gebruik vb 6

Kijk, dat brengt ons al een stuk verder. Ik zei in mijn eerste post, dat het geldt voor VB.NET . Ik kan namelijk niet ruiken dat jij VB6 gebruikt.

Dan zou je het inderdaad met een textfile kunnen doen.

Maar ik wil niet een text document aanmaken...

Ik wil gewoon text die zig eigen saved///

Ja? Waar verwacht je dan dat die opgeslagen wordt? Je kunt toch niet verwachten dat die waarde zomaar ergens in de lucht blijft zweven?

eigenlijk wel-.-

pfft

Maar hoe save ik het dan????

Want ze gaan toch egt nie moeilijk doen door het in die txt document aan te passe

Nou ja, het lijkt er niet op dat je nog serieus naar een oplossing op zoek bent. Ik vind het mooi geweest zo.

Heeft iemand dan gezegd dat dat moet?

gabber1 heeft je al de code gegeven hoe je het kunt doen. VB is prima in staat om zelf dat tekstbestand aan te passen. Dat hoef je niet handmatig te doen.

Ik kan het probleem niet echt begrijpen. Maar als ik het goed begrijp wil je de homepage onthouden op de computer zodat als je voor de tweede keer programma opent hij de homepage opnieuw kan halen.
Ik denk dat je het makkelijkst een txt bestandje moet maken met de URL erin.

Code:
dim homepage as string
open ("C:\homepage.txt") for output as #1
write #1, homepage.text
Close #1
Hierbij is homepage een string genaamt homepage.

Om het in het begin van het openen van het programma op te roepen (als het eris):

Code:
Open ("c:\homepage.txt") For Output As #1
input #1, Homepage
Close #1
veel succes, vergeet niet een if te maken om ervoor te zorgen dat hij alleen naar c:\homepage.txt gaat zoeken als het er ook echt is, ik weet zelf niet wat er dan gebeurt namenlijk (als bestand niet bestaat)

Waar moet ik dit allemaal plaatsen?

Heeft iemand dan gezegd dat dat moet?

gabber1 heeft je al de code gegeven hoe je het kunt doen. VB is prima in staat om zelf dat tekstbestand aan te passen. Dat hoef je niet handmatig te doen.

Maar als ik daar iets invul en weer sluit is hij dan automatish aangepasd nee toch?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan