Home PC onder �1200,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThomasvdW

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2012
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort een Home PC gaan kopen en ik heb al een redelijk budget. Hier is wat ik wil en eronder wat ik zelf al heb uitgezocht, graag zou ik van jullie horen hoe goed mijn keuzes zijn.

Wat ik wil:

Budget: Maximaal 1200,- euro
Doel: Vooral internetten, e-mailen, Office, soms wat gamen (Sims 3, RCT 3) maar vooral veel programma's en vensters tegelijk draaien.
Omgeving: Ik wil best wat kracht opgeven voor stilte maar ook niet al te veel, hij moet wel goed snel zijn.
Assemblage: Ik wil hem graag zelf in elkaar zetten.

Besturingssysteem: Niks, heb thuis nog een Windows 7.
Opties / randapparatuur: Ik hoef er geen toetsenbord en muis bij, die heb ik nog. Ik wil het liefst 2 CD drives en wireless internet moet.

Wat ik al heb uitgezocht:

PC behuizing: Cooler Master Silencio 550
Voeding: Inclusief die aanbieding bij behuizing.
Extra koeling: 3 keer de Scythe #8 Gentle Typhoon

Processor: Intel Core i5-3570K
Processor koeling: Cooler Master Hyper 212 EVO
Koelpasta: Arctic Cooling MX-3

Moederbord: MSI Z77A-G45
RAM geheugen: Crucial Ballistix Tactical 4GB
Videokaart: MSI N560GTX-Ti Hawk
Geluidskaart: Inclusief het moederbord.
Wirelesskaart: Linksys WMP600N

Harde schijf: Western Digital WD10EURX AV-GP 1TB
Dempers: ???
CD driver: Sony Optiarc AD-5280S
CD driver 2: Sony Optiarc AD-5280S

Monitor: Asus VS228H
Luidsprekers: Logitech X-240

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Vriendelijke groet,
Thomas

Laatst bewerkt:
Als je echt veel vensters naast elkaar gaat draaien, heb je niks aan 4GB RAM. Minstens 8GB RAM beveel ik aan.

Zelfs met die videokaart? Oke, ik kan er altijd wat bij doen. Dacht eraan om dit allemaal te kopen en als hij het dan nog niet zo snel doet, er wat RAM bij te gooien.

de GTX560TI hawk kost net zoveel als een HD7850 en de HD7850 is net even wat krachtiger dus raad je aan om voor die te gaan
wat betreft HDD kun je beter voor de samsung spinpoint F3 gaan die is sneller
en het geheugen Corsair vengeance 1600mhz 2 x 4GB

wat betreft de cpu koeler de scythe mugen 2 processor koeler is stiller en koelt veel beter dan de evo 212 kost maar een 10tje meer

je gaat nu alle producten bij verschillende winkels aan schaffen dit betekent dat je per winkel rond de 10 euro verzend kosten gaat betalen
wees slim en koop alles bij 1 winkel dan betaal je maar 1 keer een bedrag van 10 euro

je kunt het beste je producten bij azerty.nl alternate.nl of 4launch.nl bestellen

Laatst bewerkt:
en verder nog: met dit budget raad ik je aan om een SSD te overwegen. Advies hiervoor is de Samsung 830 of Crucial M4 van 128GB die beiden rond de 100 euro kosten (64GB is namelijk toch echt te klein als je er redelijk wat programma's op installeert).

Tevens levert dat wat extra stilte op wanneer je geen data aanspreekt op de harde schijf, deze zal dan stoppen met draaien ;)

Oke, ik heb de GTX560TI Hawk vervangen door de HD7850. Bij de HDD twijfel ik omdat ik niet kan vinder dat die sneller is, de gene die ik heb heeft een overdrachtsnelheid van 6GB/s en die Samsung maar 300MB/s, ook heeft mijn HDD 64mb buffer en die Samsung 32mb. Of wacht, er staat: Interface SATA 6 Gb/s, wat is dan die Interface SATA? Ik zie nu dat die WD inderdaad maar 110MB/s heeft. Hmm.

Over de winkel snap ik het van die verzendkosten, ik zal eens kijken wat ik inclusief de verzendkosten kwijt zou zijn tegenover een winkel die alle onderdelen heeft.

@K1pje: Dus dan bedoel je een SSD naast mijn HDD?

Inderdaad, een SSD naast de HDD. Op de SSD zet je dan Windows + je programma's & games waardoor deze snel ingeladen worden. Je systeem voelt dan echt supersnel aan!

Oke, maar dan zet je dus je account en gegevens op de HDD? Krijg je dan geen problemen als die SDD vol raakt?

Oke, ik heb de GTX560TI Hawk vervangen door de HD7850. Bij de HDD twijfel ik omdat ik niet kan vinder dat die sneller is, de gene die ik heb heeft een overdrachtsnelheid van 6GB/s en die Samsung maar 300MB/s, ook heeft mijn HDD 64mb buffer en die Samsung 32mb. Of wacht, er staat: Interface SATA 6 Gb/s, wat is dan die Interface SATA? Ik zie nu dat die WD inderdaad maar 110MB/s heeft. Hmm.

Over de winkel snap ik het van die verzendkosten, ik zal eens kijken wat ik inclusief de verzendkosten kwijt zou zijn tegenover een winkel die alle onderdelen heeft.

@K1pje: Dus dan bedoel je een SSD naast mijn HDD?

de verwerkings snelheid van de HDD is bij lange na niet snel genoeg om die 600mbps overdracht snelheid volledig te kunnen benutten zelfs SSD's kunnen dat niet
de theoretische overdrachts snelheid is verkoop praat wil je echte verschillen zien dan moet je benchmarks bekijken

HDD's gebruiken misschien net de helft en in dit geval zal de HDD nog niet eens 300mbps halen...

kan even geen artikel vinden maar ben er zeer zeker van dat de spinpoint F3 sneller is

Laatst bewerkt:
Datbis dan inderdaad wel erg grote verkooppraat. Nou, ik geloof je volledig en zal dan maar de Samsung nemen. :)

klikerdeklik benchmark
Seagate = spinpoint f3 een het zelfde denk niet dat het veel uit maakt of je nou voor die barracuda gaat of spinpoint f3...
Seagate maakt zelfs de HDD's nu voor samsung

Ik ben niet echt goed met die benchmarks, en eerlijk gezegd haal ik er nu niet echt uit welke nu beter is. Wat ik wel zie is dat die WD Velociraptor erg goed is! Wat ik dan zou kunnen doen is een minder grote Velociraptor nemen en een SDD erbij. Want ik weet dat mijn games het meeste in gebruik nemen, en als die toch op de SDD gaan, hoef ik niet zoveel ruimte mee. Ideetje?

velociraptor schijven zijn eigenlijk voor servers bedoeld en zijn wat betreft HDD's redelijk duur en totaal niet stil!
die dingen maken hoge toeren om de snelheid hoog te houden
ik raad je aan om het bij 1 data schijf te houden en een SSD van ongeveer 128GB groot voor je games
1 game neemt ongeveer 20GB op

Oke, kan je me dan even wegwijs maken met die benchmarks en vertellen welke tussen die Samsung en Seagate beter is?

er zijn geen benchmarks met die 2 specifieke schijven nogmaals Seagate maakt beide schijven
Seagate heeft de spinpoint f3 productie opgekocht en overgenomen dus denk niet dat het veel zal verschillen qua snelheid

wil je zeker zijn van snelheid ga dan voor de spinpoint f3 die is in ieder geval snel en dat wijst de benchmark ook uit

Oke, dan kies ik voor de Spinpoint. Bedankt voor je hulp!
Nog een klein vraagje, is de rest dat ik heb uitgekozen wel prijs-kwaliteit waardig? En zal het een goede en snelle PC worden?

ja de pc zal goed en snel worden echter zijn de prijzen bij ieder bedrijf anders
en je hebt nu bij verschillende bedrijven componenten opgenoemd ik weet niet of je ook daar je hardware gaat bestellen maar hou er dan rekening mee dat je per product ruim 10 euro verzend kosten gaat betalen
en dan ben je uiteindelijk duurder uit dan als je het bij 1 winkel houd....

Maar, zal er een winkel zijn waarin ze alles hebben? En bij 2 websites zijn er speciale aanbiedingen. Ik denk dan dat ik die twee aanbiedingen koop en dan verder alles bij één winkel.
Nogmaals bedankt voor je hulp!

azerty.nl alternate.nl 4launch.nl salland.eu

kan zo nog wel ff door gaan die hebben alle producten die jij in je pc wilt hebben daar ben ik zeker van
ik zelf geef voorkeur aan azerty.nl is vaak wat goedkoper dan alternate en 4launch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan