@home, postbank en msn

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Berichten
3.199
Sinds enkele dagen heb ik een vreemd probleem met mijn @home verbinding. De website van de postbank (www.postbank.nl) kan niet meer gevonden worden. Als ik www.postbank.nl ga pingen, krijg ik een timed out op www.lostboys.nl???

Verder kan ik me ook niet aanmelden op MSN. Als ik ga troubleshooten loopt hij vast op keys ports.

Dit probleem deed zich voor nadat ik van @home een nieuw IP adres heb gekregen (dat verandert eens in de zoveel tijd).

Ik heb de router en het modem al opnieuw opgestart, maakt geen verschil.

Het is geen virus, ik heb dit probleem op al mijn systemen. Ik gokte eerst op een DNS probleem, maar het lijkt me sterk dat de postbank en MSN na enkele dagen nog steeds problemen hebben.

Komt iemand dit bekend voor? Zijn er bekende problemen met @home, postbank en MSN? Ik kan wel gaan bellen met @home, maar die support verspreidt spontaan braakneigingen
 
ik heb ook @home maar geen problemen met de postbank.

Welke Nameserver heb je opgegeven in je router?

doe eens in je eigen systeem een nslookup op www.postbank.nl
 

Bijlagen

  • posbank.txt
    347 bytes · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Ook hier geen problemen, wel onlangs de IP wissel gehad (regio Zwolle) moest even mijn fw opnieuw instellen maar verder geen problemen
 
Vreemd. Maar ik vind onderstaande zo raar.

Non-authoritative answer:
Name: mcmwww.lostboys.nl
Address: 145.221.53.27
Aliases: www.postbank.nl

Lostboys? Postbank? NON-authorative? Dus de DNS server die de mapping verzorgt is niet de authority voor het domein postbank.nl?

Pingen naar www.postbank.nl geeft een timeout. Pingen naar 145.221.53.27 geeft ook een timeout.
 
Ik heb ruim een jaar geleden hetzelfde probleem gehad met Casema. Ik kon toen ook niet op de postbank site komen en ook niet op de site van vacanssoleil. Ik heb hier toen het probleem al eens voorgelegd maar uiteindelijk was ik toch aangewezen op de helpdesk. Deze heeft het probleem toen vanaf hun kant verholpen. Ik kreeg ook hetzelfde als jij lostboys.nl

Ik ben toch bang dat je bij je provider moet zijn.
 
als ik het goed uitleg kun jij de authorative ns van de postbank niet bereiken. Geen wonder want je kunt de hele site niet benaderen. Ervan uitgaande dat postbank zn dns in zn eigen range heeft staan (lijkt me logisch)

Blijkbaar staat de NS van de provider lostboys bovenaan als zijnde 'antwoord op verzoeken welk ip-adres bij die domeinnaam hoort'.
 
LostBoys heeft de site van de postbank gebouwd en zullen ook nog wel een aantal zo niet alle onderdelen hosten dus een timeout op lostboys kan wel kloppen als pb ook een timeout geeft. Dus hun DNS/NS zal inzake het domein www.postbank.nl ondergeschikt zijn aan de DNS van de postbank zelf.


Van welke DNS-Sen maak jij gebruik bij athome?
 
De DNS servers handmatig instellen in de DNS servers van Planet:

195.121.1.34
195.121.1.66

Bracht voor mijn schoonvader met @home weer de postbank in beeld.

Groeten Oossie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan