@home + router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tha Devil

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
1 sep 2002
Berichten
16.493
Besturingssysteem
macOS Sonoma
Goedenavond,

Voor een kameraad moet ik binnenkort de internetverbinding van @home delen d.m.v. een router, ik heb nu eerst een hub/switch ertussen gezet zodat hij eerst wel kan gamen (voornaamste doel eerst).

Ik dacht slim te zijn door gewoon de internetverbinding te delen (internet delen aanvinken) maar helaas lukte dit niet (iets met het auto-ip van @home te maken)

Nu wil zoek ik dus een router voor dit euvel (hoe schrijf je het??) en wil graag wat advies hebben over dingen waar ik op moet letten, en e.v.t. links met geschikte routers

OS: beide Win XP (logisch anders verkeerde sectie :D)
I-net: @home

PS: ander specs? vraag maar raak, morgen antwoord ik. (Druk,druk,druk:rolleyes: )
 
Ben nog geen router tegengekomen die niet werkt met @home.

Let er op bij het instellen van de router dat je de pc naam goed overneemt
 
Tha Devil,
Een sweex of draytek router.
Computernamen op de pc 's wijzigen b.v CC123456-a en CC123456-b
In de router het cc123456-a invullen.
Voor het gamen via het internet zul je waarschijnlijk poorten moeten open zetten.
Firewalls van beide pc 's uitzetten.

suuc6 met de zoektocht.
 
vraagje

Dus je PC naam instellen op je router en wat voor naam krijgen de PC dan of gaat dat automatis?
 
namen voor de pc's maakt niet zoveel uit (moet je wel zelf ingeven) zolang ze maar niet gelijk zijn
 
Oke dus ik moet letten op de naam. Moet ik dan de computernaam die ik via @home kreeg voor de router invoeren, en gewoon een willekeurige voor de pc's of komt het dan niet goed :confused:

PS: ik heb al iets gezien, ik weet alleen niet of deze ervoor bestemt is (neem aan van wel gezien de naam "adsl/kabel-router") LINK
 
Je moet in de router de naam opgeven die van @home komt.

Die router kun je ook nemen (die van norrod) heb zelf ook een e-tech icm @home en werkt prima
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan