Home-Studio-PC-1000-Euro-Budget

Status
Niet open voor verdere reacties.

Restrainednl

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2009
Hallo,
Ik wil een nieuwe pc aanschaffen, en wel voor het gebruik in mijn studio.
het is een studio in mijn eigen kamer, dus geen professionele of iets dergelijks.
Ik wil graag weten wat ik aan moet schaffen, dus alle ideeen zijn welkom!

Butget - 800-1200 euro.
Doel - Voornamelijk studio gebruik, maar ook simpele dingen, zoals social media, msn enz. Ik werk voornamelijk met Cubase, een programma dat veel werkgeheugen nodig heeft omdat je werkt met zogenaamde VST-plugins.
De Stilte van de pc maakt mij niet zo veel uit, het gaat er om dat er goed spul in zit.
Het in elkaar zetten heb ik al geregeld.

Ik heb al Windows 7 liggen van mijn vorige pc, en hoef ook geen monitor, muis of toetsenbord, alleen de computer zelf.

Terence.

AMD scoort in Multimedia werk erg goed, verder kan de GTX460 bij videorenderings werk meehelpen d.m.v. CUDA. Ik kwam op het volgende systeem uit. De 2 harde schijven moeten in RAID0 draaien, dat verdubbeld de snelheid :) en dan wordt er 1 grote schijf van gemaakt.

Bedankt voor je reactie!
ziet er goed uit die link, maar dit ondersteund elkaar dus ook allemaal?
Had bij mijn vorige pc veel hardware problemen, vandaar een nieuwe aanschaf.
Nog 1 belangrijk puntje wat ik vergeten ben te vermelden, er moet ook een firewire aansluiting op zitten, het liefst 2.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat is iets om over na te denken.
Ik ben in ieder geval wijzer geworden, bedankt voor de informatie alvast.

Ik ga dus even goed nadenken of ik nog even een paar honderd eurotjes bij spaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij maakt het tegenwoordig nog maar weinig uit of je een workstation moederbord neemt. Helemaal niets eigenlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan