@home uhm mag dit ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welk advies ik hoor alleen doe deze test doe die test maar heeft niks met download snelheid temaken die is wel oke maar mijn connectie per minuut en advies laat ik nooit links liggen ik neem ook de advies op om namen te noteren enzo.

Je geeft in het begin aan dat je ook enorm veel last hebt dat pagina's zeer traag openen.
Dit verwijd ik meer aan je pc dan aan je verbinding.
Virus? Spyware? Brakke router erachter?

dat er een andere stad wordt aangegeven is niks vreemds, met sitestatistieken wordt mijn verbinding soms ook ergens in den bosch geschat. Maar daar woon ik totaal niet bij in de buurt

Wanneer ik mijn buurman ping, ga ik het hele land door.:D

was even aant kijken naar alle vragen waar ik ooit iets in hebt ge typt kwam deze tegen.

lol ik was echt pist die dag op @home.
alles is opgelost btw.
ze hadden mij wel verkeerd staan (zag ik toen ik er laast stage liep)
als hun niet naar een oplossing zoeken doe ik het zelf wel mijn leeraar vondt het ook btw een leuke actie :cool: en een heel leuk raport over hoe waardeloos @home helpdesk btw is geloof mij het is daaro CHAOS mischien 3 van de 30 mensen weet hoe een computer werkt go figure.

Groetjes Wolfpac:thumb:

PS. ze zijn op #3 op de meest slechste helpdesk van NL beland "I KNEW IT :p"

Laatst bewerkt:
jij behaalt 700kb/sec op een 8mbit lijn.
verder wijzen de tests op een stabiele verbinding, dus je kan hoog en laag springen, maar de verbinding is goed.
Dat zal je zelf ook bij @home te horen krijgen. Ik heb zelf bij diverse technische helpdesks van telecommunicatie bedrijven gewerkt, dus weet hoe het werkt. als laatste kan je eens een test doen hoe snel je een bestandje van www2.tele2.nl/100mb.bin kan binnen halen.
Indien dit met ongeveer 700kb/sec gaat klopt dit wel aardig. Je hebt altijd wat verlies in snelheid op de kabel. Afstand e.d. van de centrale enzovoorts. dit is over de kabel gevoeliger dan bij ADSL en hangt er ook van af hoeveel mensen er van @Home kabel internet gebruik maken.

Maar als je met 700kb/sec met 350 connections, en een ping van 16 slechte game ervaring hebt, ga ik meer naar je pc neigen... misschien stukkie trojan of adware.

maar ik kan je met zekerheid dus zeggen dat het dan niet aan de telecommunicatie provider ligt. :thumb:

jij behaalt 700kb/sec op een 8mbit lijn.
verder wijzen de tests op een stabiele verbinding, dus je kan hoog en laag springen, maar de verbinding is goed.

Dan mag jij dat goed noemen, maar ik kan je vertellen dat wanneer ik met een 8mbit lijn constant op de 700 zou blijven hangen ik grondig op zoek zou gaan naar het probleem.

Zou blijken dat het probleem bij @Home zou zitten, en ze deden er niets aan, zou ik direct afscheid nemen van @Home.

Ik heb al lange tijd @Home, en haalde met mijn 4mBit verbinding rond de 470 kB/s
Inmiddels al een jaar met een 8Mbit verbinding, en zit constant met 995kB/s te downloaden. (usenet)

Dus 700kBit vind ik een behoorlijk verlies.

De kwaliteit van je ADSL signaal(dus ook je behaalde snelheid) is afhankelijk van de afstand naar de telefoon centrale.

Bij kabel ben(was) je afhankelijk hoeveel mensen er in je straat/wijk op dezelfde kabel zaten.
Dus in de "spits" kon je nog weleens capaciteits problemen krijgen. Echter dit komt niet vaak meer voor.

8mbit is een snelheid die je eventueel kan behalen. niet een snelheid die je constant behaald. ik zit ook gelukkig bij Orange. 20mbit uncapped zonder telefonie... ik pomp er 2,8mb/sec uit op de newsservers ^^

maar alstie even het bestandje van www2.tele2.nl/100mb.bin download dan kan ie even testen wat ie dan haalt...

Mocht ie dan nog 700kb/sec halen, even eventuele router ertussen uit halen, en bekabeld op de modem gaan, met niet meer dan 15meter kabel eigenlijk...

Als het dan NOG niet sneller dan 700kb/sec wil van die tele2 site, DAN ga ik me pas het een en ander afvragen...

Maar er is altijd een verlies percentage die een verbinding mag hebben (verschilt per provider). Kijk daar ALTIJD even naar...:thumb:

Bij ADSL heb je idd vaak verlies. Dit heeft te maken met de afstand naar de telefooncentrale.

Echter met kabel is dit niet.

Daarom zie je op een site van een kabel aanbieder nooit een snelheidstest zoals je bv op de site van Orange ziet.

Iedereen die kabel van @Home heeft kan een 20mBit verbinding bestellen, en zal die snelheid dan ook halen.

Met een 20mBit verbinding via ADSL zullen weinige deze halen. Of je moet naast de centrale wonen.

Bij ADSL heb je idd vaak verlies. Dit heeft te maken met de afstand naar de telefooncentrale.

Echter met kabel is dit niet.

Daarom zie je op een site van een kabel aanbieder nooit een snelheidstest zoals je bv op de site van Orange ziet.

Iedereen die kabel van @Home heeft kan een 20mBit verbinding bestellen, en zal die snelheid dan ook halen.

Met een 20mBit verbinding via ADSL zullen weinige deze halen. Of je moet naast de centrale wonen.

2,5km ervan af, en een belkin 54g modem+router wireless en k kruip er iets boven.
toch hoor ik echter nooit mensen klagen over problemen met de snelheid bij @Home.
Dan kan het toch iets zijn in zijn pc...

2,5km ervan af, en een belkin 54g modem+router wireless en k kruip er iets boven.
toch hoor ik echter nooit mensen klagen over problemen met de snelheid bij @Home.
Dan kan het toch iets zijn in zijn pc...

Meestal zit het probleem ook bij de mensen thuis. Spyware of Trojans, brakke routers of noem maar op.

Wel is bekend dat ze wel wat "probleemwijken" hebben.

In het dorp waar ik woon zit zowat iedereen op de kabel van @Home, doordat de afstand hier naar de telefooncentrale behoorlijk lang is.
Dus voor snellere abbonementen moet je hier bij @Home zijn. En hier dus totaal geen problemen.
Soms heb ik wel het probleem dat Eweka het niet trekt.

ik heb ook zoeen probleem gehad

Ja ik had vroeger ook dit probleem toen woonde ik ergens anders maar dat je internet langzaam is kan ook vaak aan liggen dat je verder weg van dat kastje van je provider zit dus die het over de wijk verdeelt.

Voordat ik was verhuist stond het kasten 100 á 200 meter verderop, toen was mijn internet heel langzaam.

Nu ik verhuist ben staat het kastje dus 0 meter verderop (in mijn achtertuin) en nu is het zo snel als het maar kan.

Ik weet niet of dit ook het probleem bij jouw is maar ik zou er eens naar kijken of ik zou toch maar eens even naar @home gaan bellen dan kunnen hun het ff uit gaan zoeken.

Groeten Frank

ja even een meting aanvragen als je 100% zeker weet dat het niet aan jouw pc ligt... dan krijg je een obo monteur (op basis van ongelijkheid). 1 nadeel... t is een obo monteur dan. als het probleem niet aan jouw ligt, zijn er geen kosten aan verbonden en repareren ze het. maar als er niets met de lijn aan de hand is, dan zijn de kosten voor jouw... wat de kosten zijn weet ik niet, dat verschilt per provider...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan