@home zegt webspace bijna vol ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreemers

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
hallo,
als ik bij @home inlog op mijn webspace (50mb) krijg ik te lezen dat mijn webspace bijna vol is en wordt verzocht enkele bestanden te verwijderen. vreemd, want als ik in de verkenner de totale map aan klik kom ik op bijna 25 mb.
zie ik iets over het hoofd of......

verder alle foto's op de site zijn JPEG bestanden - is er een andere optie waardoor kwaliteit van de foto's gelijk blijft, maar het aantal kb / mb sterk afneemt ??

hierdoor kan ik alles laten staan en houdt nog voldoende ruimte over op mijn webspace.

alvast bedankt voor jullie medewerking.

Heb je in de verkenner in je webmap ook nog andere mappen zitten?
Zo ja kijk dan hoeveel of dit is per map.

Plaatjes met ifranview kleiner maken www.irfanview.com

Voor webpagina:
Pasfotoformaat ca 5 kb
Briefkaartformaat ca 25 kb

Met irfanview kun je het aantal kleuren ook terugbrengen,
is op scherm niet te zien, wel kleinere afmeting in kb.

In mijn webspace ruimte de volgende bestanden.
index bestanden( 25,5 mb) - filelist.xlm (5kb) - gb.jpg (6kb)- index htm (44 kb)- rundobe 14.gif (9 kb) - dobermannthirza.pub(23,6 mb) - addquest.htlm(6kb) - guestbook.htlm(12 kb)

Een publisher bestand (dobermannthirza.pub) is nou niet een echt handig klein bestandsformaat (wordt die ook daawerkelijk gebruikt op je site??)

Plaatjes kleiner maken gaat prima door ze naar 'gif' bestanden om te zetten, deze hebben maar 256 kleuren, maar zijn meestal toereikend voor internetwerk.

Heb je een link naar de site, kunnen we misschien nog meer adviezen geven.

Hmmzzz, je hebt in publisher waarschijnlijk gekozen voor ''publiceren als website''??
Dan heb je waarschijnlijk dat ''dobermannthirza.pub'' bestand niet nodig.
Ik kan het nergens terugvinden, bovendien al je plaatjes enzovoort staan bij de indexbestanden, geen idee dus wat er in het 'pub' bestand zou moeten zitten.

hallo,
als ik het nu goed gedaan heb - staanalle plaatjes nu in gif bestand.
en heb de map dobermann.pub verwijderd.
als het goed is werkt hij nog steeds goed.

bedankt voor jullie medewerking. toppie.

Ik zit ook met een probleempje betreft @home site/FTP hosting en het lijkt mij niet ernstig genoeg om er een nieuwe topic voor temaken:
Ik heb net een aantal html paginas gemaakt en in de publieke ftp folder gedaan. Maar als ik de site wil openen op een andere pc vraagt hij om een wachtwoord, als ik de naam en het wachtwoord invoer word de site netjes weer gegeven.
Hoe kan ik voorkomen dat hij om een wachtwoord vraagt? want de site moet door iedereen bekeken kunnen worden.

Laatst bewerkt:
geen idee,

maar denk dat je toch beter een nieuwe topic kunt openen,
want nu ga ik alle antwoorden op jouw vraag binnen krijgen in mijn mailbox.
EN mijn probleem is opgelost dus sluit ik deze topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan