@home

Status
Niet open voor verdere reacties.
goed jongens...mijn account is eindelijk KLAAR.

nu krijg ik internet op de andere pc in het netwerk nie taan de gang...die van mezelf wel.

ik krijg wel gewoon een ip van de router toegewezen plus gateway. maar op een andere pc krijg ik geen internet. wat moet ik nou precies nog doen.

Greetz,

Krijgt die andere pc wel een ipadres en zo ja welke?

hey krijgt netjes een IP van de router 192.168.2.100 en ik heb 192.168.2.101 enzovoort.

ook krijgt hij een gateway toegewezen 192.168.2.1 en die is van de router

greetz,

Krijg je nog een melding als je probeert te connecten naar het internet?

Kun je wel pingen naar bijv www.google.nl

onbekende host zegt ie dan.....als ik zeg nslookup...krijg ik netje de gateway te zien 192.168.2.1 (router)

greetz,

Misschien een proxy adres ingevult? (extra, internet opties, verbindingen, lan instellingen)

Het houd voor mij dan eerst op. Kan zo ff niks bedenken waarom het op de ene maar op de andere niet werkt

Zou niks moeten maken maar niet geschoten is altijd mis.

Heb je de interne firewall van XP ook uitstaan en heb je verder geen firewall meer draaien op de xp pc?

ik draai onder win2k

in de router opties kan ik trouwens kiezen voor een wizard:

Cable Modem
A cable modem requires minimal configuration. When you have setup an account with your Internet provider, the Barricade will be automatically configured when plugged into the cable modem. The host name field is optional, but may be required by some Service Providers. If there is a Domain Name Server (DNS) that you would rather use, you need to specify the IP address in the "Advanced Setup | WAN | DNS" page.

Fixed-IP xDSL
Some xDSL Internet Service Providers may assign a fixed IP address for your gateway. If you have been provided with this information, choose this option and enter the assigned IP address, subnet mask, gateway IP and DNS IP addresses for your Barricade.

PPPoE xDSL
If you connect to the Internet using an xDSL Modem and your ISP has provided you with a password, and service name, then your ISP uses PPPoE. You must choose this option and enter the required information.

wanneer ik die bovenste aanklik krijg ik deze melding: Not connected. Please refer to your documentation CD for troubleshooting tips.

greetz,

Laatst bewerkt:
JONGENS ALLEMAAL BEDANKT VOOR JULLIE OPLOSSINGEN AL HAD IK ER NIKS AAN?:cool:

maar het is opgelost...het probleem lag bij mezelf.ik was vergeten de Host aan te geven op de Router (cp*****-a). een foutje is zo gemaakt:P

Greetz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan