@home

Status
Niet open voor verdere reacties.

animal94

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Ik heb een breedband router van Linksys wrt54g probeer te installeren, maar het wilde maar niet lukken. Via een cd krijg ik telkens een melding dat geen verbinding met het internetten. Volgens @etthome hoef ik alleen maar via een wijzigingsgegevens invoeren, daarna zal het alles aangepast zijn. Mijn vraag is welke stap moet ik beginnen? Eerst gegevens wijziging of eerst cd installeren. Ik heb ook gehoord dat IP adres moet veranderen, maar welke stap moet ik het doen.? Volgens de verkoper : een op de knop drukken en alles is klaar, maar ik heb al bijna hele avond geprobeerd het wilt maar niet lukken.

Hoi,

Ik begrijp het niet helemaal!
Wil je draadloos internet op je laptop? of vaste pc?
Welke wijzigingsgegevens bedoel je? Heb je welk modem heb je van @home?

Mvg,
Chico.

Sluit de router op de pc aan,de kabel dus in 1 van de 4 poorten en het andere eind in je computer of laptop en de kabel van internet in de wan poort van je router

Tip: Als je draadloos wilt internetten moet je toch eerst de kabel tussen de router en je laptop verbinden om de boel in te stellen...

Nu open je je internet browser en typt in de adresbalk het volgende 192.168.1.1 en duw dan op enter op je toetsenbord.

Als het goed is staat er nu een veld waar je een naam en wachtwoord moet invullen, vul alleen bij het wachtwoord gedeelte admin in OF bij allebei admin en ga verder (werkt dit niet dan hoor ik het van je) of kijk hier http://www.cirt.net/passwords?vendor=Linksys

Nu doe de setup

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met deze router. je kan het beste niet via de cd werken

Probeer dit eens:

- doe de draad van je modem in je router (doe dit in de poort die los staat van de andere 4)
- doe de draad van router (dus in een van de 4 poorten) in een pc of laptop
- typ in je browser waar je normaal ook een site in typt 192.168.1.1 (de laatste 1 kan ook anders zijn maar meestal is deze 1, probeer anders ook 2,3 etc.) en druk op enter of gaan
- typ niets bij de gerbuikersnaam
- typ admin bij het wachtwoord. Druk op ok
nu je in je router zit, kan je allerlei dingen aanpassen.
- Probeer bij internet connection typ eerst automatic DHCP.
- Druk op save settings rechts onder aan.
- ga naar het tabblad status. Als daar staat conneced, je echte ipadres, en het is helemaal ingevuld at doet ie het. Daarna kan je naar het tabblad wireless gaan om dit in te stellen. Dit tabblad spreekt voor zich en gaat over beveiliging dus dat moet je zelf maar invullen.
- Werkte DHCP niet. Probeer dan PTPP. vul dan je gegevens in van je abonoment. Je kan moet hier een paar gegevens invullen. Kijk maar in het plaatje.
Druk weer op status en evt op connect.

Probeer evt ook andere verbindings typen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Bijlagen

• Kijk hier maar.GIF
    Kijk hier maar.GIF
    5,9 KB · Weergaven: 26
De cp, cm etc nummers hoef je bij @home niet meer in te vullen

sinds wanneer hoeft dat niet meer.
dat cc niet meer invullen.

@etthome

Even een duidelijkheid, mijn internet provider is @etthome boxmeer geen @home. Mijn kabel internetten is via utp kabel die in de meterkast rechtstreeks naar mijn pc. Sinds kort heb ik een draadloos laptop, en dat wil ik deze via de router internetten. Volgens Etthome is het volgende geschrijven.:

26. Q. Ik heb een router of een telefonieadapter aangesloten, en nu werkt mijn internet verbinding niet meer?
A. Als u het apparaat verandert dat als eerste is aangesloten op de EttH aansluiting, dan moet u het nieuwe apparaat eenmalig registreren via de pagina www.home-boxmeer.nl. Kies hier voor Wijzig gegevens, en log in met uw gebruiksnaam en wachtwoord. Accepteer de wijziging, en herstart de router! (De pagina geeft mogelijk aan dat u uw PC moet herstarten, u moet echter altijd het apparaat herstarten dat direct met de EttH aansluiting verbonden is.) Daarna werkt uw aansluiting weer als voorheen.

Nu is de vraag wanneer doe ik de gegevens wijziging ervoor of erna de router is geinstalleerd.

Laatst bewerkt:
Hallo animal94,

De door jouw gegeven handeling moet je uitvoeren nadat je de router hebt aangesloten. Is namelijk dezelfde procedure als bij chello (UPC).

Groetjes Erik Rothuis

ja en we lezen allemaal verkeerd het is internet via ETThome en niet @home.....
Ik heb de twee vragen even samengevoegd.

Laatst bewerkt:
Wireless noteboek kan geen signal ontvangen

Ik kan wel internetten via de kabel die aan de linksys aangesloten is, maar zonder kabel kan ik niet met mijn wireless noteboek online. Bij Dixons vertelde hij mij dat ik de wireless netwerk kaart moet bij kopen. Ik snap het niet want mijn noteboek heeft al een wireless netwerkkaart. ( Compac presario c700 ) systeem Artheros en ondersteun 802.11. Verder heb ik weinig verstand van. Weet je mischien wat hier de oorzaak is.?

ik wil je wel helpen ik zit morgen in de buurt
heb wel een adres nodig anders word het zoeken daar in de gemeente

?

Dus je hebt wel internet via een utp kabel die van je router afkomt?
Hmm morgen weer aan de hobby in de gemeente Boxmeer !!!
:thumb:

@etthome

Is er iets te doen op computer gebied in Boxmeer.? en waat is het?

Beste mensen, mijn probleem is opgelost.! bedankt

Dag animal94;
ik heb volgens mij hetzelfde probleem. Heb etthome en altijd een desktop gehad, werkt prima! Nu heb ik ook een notebook erbij genomen. Natuurlijk een router gekocht, maar het lukt niet helemaal. Ik zie dat jij er wel uit bent gekomen. Heb je tips?

etth

Doe het volgende
Ga naar etthome.nl
Ga naar gegevens wijzigen
Vul je gebruikers naam en w8twoord in (box nr)
Dan klik je op bevestigen
Gooi dan je even de spanning van je router eraf dan er weer op
Nu zou je verbinding het weer moeten doen
suc6 ermee:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan