Homepage met/zonder foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransnl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2004
Na veel prutsen heb ik eindelijk met dreamwever een homepage gemaakt. Daar heb ik zes foto's bij geplaatst.
Als ik zelf mijn homepage opvraag zijn die foto's te zien.
Maar als iemand anders mijn homepage bekijkt zien ze de foto's niet.
Wat is er fout gegaan? Oh ja als je antwoord ik ben 62 jr. dus het niet te moeilijk maken:)
mijn homepage url is http://home.planet.nl/~fkoppenhagen
Bvd.

Waarschijnlijk omdat jij hem lokaal draaid, en de andere mensen hem van internet laden ( bij jou herkent de computer de foto's wel )

kijkend naar de bron van een van je foto's ziet het er zo uit:

file:///C|/Documents%20and%20Settings/FKoppenhagen/My%20Documents/My%20Pictures/Frans%20en%20Ferrie%20Warwick.jpg

In plaats hiervan moet je
src=[filename.jpg] gebruiken

als je hierna je foto upload, kunnen we hem volgens mij wel zien

Geplaatst door fransnl
Oh ja als je antwoord ik ben 62 jr. dus het niet te moeilijk maken:)
Je bent toch niet automatisch dom als je wat ouder bent?;)

Geplaatst door fransnl
Na veel prutsen heb ik eindelijk met dreamwever een homepage gemaakt.
Dreamweaver is een schitterend programma, maar enige basiskennis van HTML heb je absoluut nodig om een behoorlijke website te maken. Dat geldt niet alleen voor Dreamweaver, maar voor elke wysiwyg-editor.
In de adresbalk van de browser verschijnt nu bijvoorbeeld: My%20Pictures/Frans%20en%20Ferrie%20Warwick.jpg
Dat betekent dat je zowel spaties (waar nu %20 staat) en hoofdletters gebruikt.
Dit zou dus my_pictures/frans_en_ferrie_warwick.jpg moeten zijn.
EIk boekje over de basisbeginselen van HTML en websites maken zal je vertellen geen spaties en hoofdletters in bestandsnamen te gebruiken, omdat bepaalde servers daar niet mee overweg kunnen.
Het probleem dat je hierboven beschrijft heeft te maken met relatieve en absolute links, en dat is ook iets waar Dreamweaver je niets over vertelt.
Je kunt ook eens op deze site kijken.
En voor een heel uitgebreide handleiding kun je hier kijken.
Moeilijk is het zeker niet, en met een beetje basiskennis van HTML heb je een paar honderd procent meer aan Dreamweaver.

Succes.:thumb:

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan