Homepage url blijft staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lukev3

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Hallo,

Ik heb een eigen startpagina gemaakt maar als ik op een link klik blijft het adres van mijn startpagina staan. Het gevolg is dat als ik op vorige klik, ik altijd weer op mijn eigen startpagina uitkom. Het is niet de onderstaande site, maar deze: www.mesp.tk

Wie kan mij helpen en uitleggen wat ik moet veranderen om www.mesp.tk niet constant in mijn adres balk te hebben staan nadat ik al op een andere site ben?

Alvast bedankt,

Luke

Websiteprobleem

http://lukevandriefotografie.tk/ is de URL van jouw
website. Moet er geen www voor? De eerste pagina die je upload naar je provider moet (vrijwel ALTIJD)
index.htm(l) zijn. Vanuit die index.html kan je verder 'linken' naar andere pagina's op jouw diskruimte bij je provider.

Mesp.tk is geen onderdeel van jouw site dus kan je die
niet gebruiken.

Ik moet aangeven dat ik de extensie .tk niet ken. Mogelijk gelden daar andere regels voor.

Als je nog problemen hebt: Geef ze aan mij door!

Met vriendelijke groet,

E.M.Baan

Bij de hyperlink target="top" aangeven. Dan wordt een volledig nieuw venster geopend en verdwijnt de huidige van de taakbalk. Maar als je een startpagina hebt is het toch juist prettig dat je site in beeld blijft?

Geplaatst door Lukev3
Hallo,

Ik heb een eigen startpagina gemaakt maar als ik op een link klik blijft het adres van mijn startpagina staan. Het gevolg is dat als ik op vorige klik, ik altijd weer op mijn eigen startpagina uitkom. Het is niet de onderstaande site, maar deze: www.mesp.tk

Wie kan mij helpen en uitleggen wat ik moet veranderen om www.mesp.tk niet constant in mijn adres balk te hebben staan nadat ik al op een andere site ben?

Alvast bedankt,

Luke

Iemand anders wil juist zijn eigen sitenaam altijd in beeld hebben, jij wenst het omgekeerde.
Toch klopt je verhaal niet:
ik klikte op CNN en daar op sport
toen de pijl terug, kwam wederom wel op cnn uit, dus niet op je site. Wel na nog een keer op pijlt terug te klikken.

Om je linken te openen met de correcte sitenaam van de betreffende site dien je dit

<base target="_blank">

in de head van je pagina te zetten.

Bezoekers kunnen wel terug naar je site door onderin het venster op je sitenaam te klikken.

:cool:

Ik zal het nog een keer uit proberen uit te leggen, is een beetje een raar verhaal, dat begrijp ik.

Als ik vanaf mesp.tk op b.v. google klik en ik ben beland op google dan staat er boen in de adresbalk nog steeds mesp.tk En dat is niet handig want als ik dan aan het zoeken ben met google en ik wil terug naar de zoekresultaten dan kom ik meteen weer op mesp.tk en ben ik al mijn zoekresultaten kwijt.

Ik kan er inderdaad ook voor kiezen om alle links op mesp.tk te laten openen in een nieuw venster, maar ik ind het juist handig dat er niet allemaal verschillende vensters openen.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.

alvast bedankt voor de hulp,

Luke

Zoals het nu is ingesteld kun je, als je een zoekopdracht hebt gegeven in google, wel heen en weer switchen tussen jouw startpagina en google (met resultaat zoekopdrachten) via knop op de taakbalk en als je een pagina hebt opgezocht kun je via vorige ook wel terugkomen bij de zoekresultaten. Als je er zeker van wilt zijn dat je bijvoorbeeld google beschikbaar houdt en toch wilt terugkeren naar je eigen startpagina zul je de links toch moeten openen in een nieuw venster (_blank). Iets anders kan ik niet bedenken.

Als ik vanaf mesp.tk op b.v. google klik en ik ben beland op google dan staat er boven in de adresbalk nog steeds mesp.tk En dat is niet handig want als ik dan aan het zoeken ben met google en ik wil terug naar de zoekresultaten dan kom ik meteen weer op mesp.tk en ben ik al mijn zoekresultaten kwijt.

Neen, duidelijker wordt het er niet op.

Het bovenstaande heb ik gedaan.
op je site op Google geklikt.
In google heb ik toen rolluiken ingevoerd.
Gewoon een link aangeklikt en ook verder op de gekozen site gegaan.
Echter kom ik met de Backspace button of pijltje-terug wel weer bij de google zoekresultaten uit.

:cool:

Geplaatst door Lukev3
Ik zal het nog een keer uit proberen uit te leggen, is een beetje een raar verhaal, dat begrijp ik.

Als ik vanaf mesp.tk op b.v. google klik en ik ben beland op google dan staat er boen in de adresbalk nog steeds mesp.tk En dat is niet handig want als ik dan aan het zoeken ben met google en ik wil terug naar de zoekresultaten dan kom ik meteen weer op mesp.tk en ben ik al mijn zoekresultaten kwijt.

Ik kan er inderdaad ook voor kiezen om alle links op mesp.tk te laten openen in een nieuw venster, maar ik ind het juist handig dat er niet allemaal verschillende vensters openen.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.

alvast bedankt voor de hulp,

Luke

Ik snap jou helemaal:)
Het probleem ligt aan het .TK adres wat je aan je site hebt gekoppeld, jou pagina staat normaal hier als het goed is:
http://home.quicknet.nl/qn/prive/drie.well/mesp.tk/index_mesp.htm

Als je op deze link zit en nu weer op de links klikt, veranderd in de adresbalk wel de url naar de site van bijvoorbeeld Google.nl of CNN.COM

Dit kan niet anders! Dus als je dit als je startpagina gebruikt, zet dan in de instellingen van je browser dit als startpagina:
http://home.quicknet.nl/qn/prive/drie.well/mesp.tk/index_mesp.htm

Laatst bewerkt:
okee het ligt dus aan dot.tk

Maar zo te horen zijn er ook mensen die dit probleem niet hebben als ze op mijn startpagina zijn.
Maarja dan voer ik wel mijn quicknet url in.

Bedankt voor de hulp iedereen!

Luke :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan