homepage zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kayhup

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Hoe kan ik met Visual Basic Express Edition 2005 via een textbox de IE homepage veranderen.....

Alvast bedankt.

Leg eens wat duidelijker uit a.u.b.

De IE homepage (startpagina) is gewoon aan te passen in de instellingen...

Niet slim,

Ik heb gezocht zoals hij het daar zei naar die code

Registry.CurrentUser.OpenSubKey("Software").OpenSubKey("Microsoft").OpenSubKey("Internet Explorer").OpenSubKey("Main").SetValue("Start Page", "www.waxed.be.tt")
End Sub

Maar bij mijn computer kom ik niet niet een bestand waar de homepage in staat opgeslagen.

Dat is voor IE 7, en theoretisch werkt dat perfect ... maar vb.net kan het register niet aanpassen
van microsoft toepassingen, dus kan je dat niet wijzigen! IE 7 slaat alles op in het register en dus
niet in een bestand. Als het wil testen kan je altijd:
Code:
Messagebox.Show(Registry.CurrentUser.OpenSubKey("Software").OpenSubKey("Microsoft").OpenSubKey("Internet Explorer").OpenSubKey("Main").GetValue("Start Page"))
Dan zie je je homepage!

Nu ... in mijn oneindige intelligentie :shocked: heb ik hier toch een oplossing voor uw probleem.
Het wat ver gezocht, geef ik toe, maar het werkt ZEKER !!!

Code:
Private Sub btnZetHome_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnZetHome.Click
     Shell("rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL inetcpl.cpl,,0", vbNormalFocus)
End Sub

Laatst bewerkt:
Dat is voor IE 7, en theoretisch werkt dat perfect ... maar vb.net kan het register niet aanpassen
van microsoft toepassingen, dus kan je dat niet wijzigen! IE 7 slaat alles op in het register en dus
niet in een bestand. Als het wil testen kan je altijd:
Code:
Messagebox.Show(Registry.CurrentUser.OpenSubKey("Software").OpenSubKey("Microsoft").OpenSubKey("Internet Explorer").OpenSubKey("Main").GetValue("Start Page"))
Dan zie je je homepage!

Nu ... in mijn oneindige intelligentie :shocked: heb ik hier toch een oplossing voor uw probleem.
Het wat ver gezocht, geef ik toe, maar het werkt ZEKER !!!

Code:
Private Sub btnZetHome_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnZetHome.Click
     Shell("rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL inetcpl.cpl,,0", vbNormalFocus)
End Sub

Ok dank je, dat je zoveel moeite doet voor me....:D

VBS heeft als het goed is wel genoeg rechten.
Je kan evn. natuurlijk een vbs bestandje aanroepen die het register veranderd.
Het is een oplossing.

Mvg. Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan