homepage

Status
Niet open voor verdere reacties.

computeraar

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Hallo,

Geruime tijd geleden heb ik met FrontPage een eenvoudige homepage aangemaakt die uitsluitend dienst doet als internet opstartpagina.
Er verschijnt dan ook een icoontje in de taakbalk met de tekst "homepage + naam prover en microsoft internet explorer"
Heb in het bestand "home.htm" de naam van de oude ISP gewijzigd in de naam van de nieuwe en daarna alle benodigde bestanden op de server van de nieuwe ISP geplaatst.
Zonder problemen kan ik nu met de url van de nieuwe ISP mijn webpage opvragen,
Wat mij echter stoort is het feit dat ik nog steeds de naam van de oude provider in de taakbalk verschijnt.
Heb inmiddels ook al een aantal keren de cache geleegd.
Ook dat geeft niet het gewenste resultaat.

Mijn kennis houdt hier helaas op.

Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt.

Deze waarde staat in het register opgeslagen en is onafhankelijk van welke webpagina's je bezoekt.
het staat er dus los van dat je zelf een startpagina geknutseld hebt.
je zou hiervoor dus het register in moeten (start, uitvoeren, regedit)
ECHTER !!!
Pas je verkeerde dingen aan in het register, dan heb je waarschijnlijk grotere problemen dan de naam van je oude isp in je taakbalk.
ik kan je helaas zo 1,2,3 niet vertellen welke sleutels je hiervoor moet aanpassen, maar wellicht heb ik anderen hiermee op het idee gebracht waar te zoeken en de juiste sleutel voor je op te zoeken.

Als je érg stoutmoedig bent zou je in het register eventueel ook eens gewoon kunnen zoeken op de naam van je oude isp, misschien kun je hem zelf ook vinden. maak wel vantevoren een complete backup van je register. :rolleyes:

Sjunnie,

Het register doorzocht met RegEdit en inderdaad 1x naam van de oude ISP gevonden.
Uit veiligheidsoverweging de naam aangepast en niet verwijderd.
Na een herstart van de computer de webpagina weer opgevraagd.
De oude naam is helaas gebleven,
Kennelijk wordt de ISP naam ook nog ergens anders bewaard of aangeroepen.
'k Ben er nog niet uit.
Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

Computeraar

Heb je Windows XP-pro, of MCE? dan kun je nog eens kijken in groepsbeleid (gpedit.msc), een functie die in XP-home helaas schittert door afwezigheid.
Hier kun je dat ook ergens instellen, net als bij regedit kun je hier zelfs meer instellen dan je lief is :P

schiet me nog te binnen dat je als een van de laatste middelen eens kunt overwegen om Internet explorer te herinstalleren, misschien dat dat helpt?
hoe? -> klik

Eureka!

Na lang zoeken heb ik de verwijzing uiteindelijk gevonden in het bestand "index.htm".
Na het aanpassen van de naam is het "probleem" nu opgelost.

Dank voor het meedenken.

Computeraar.

Geplaatst door computeraar
Eureka!

Na lang zoeken heb ik de verwijzing uiteindelijk gevonden in het bestand "index.htm".
Na het aanpassen van de naam is het "probleem" nu opgelost.

Dank voor het meedenken.

Computeraar.
Oeps, dan heb ik dus toch in de verkeerde hoek gezeten(gezocht) :o
Ik dacht eigenlijk dat je dit 'probleem' met alle bezochte pagina's had, maar uit bovenstaande post maak ik op dat het dus echt alleen met je eigen pagina's was.
Dan is het niet meer zo moeilijk, binnen de title tag in je head sectie. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan