Homepgae bouwen, probleempje!

Status
Niet open voor verdere reacties.

EmAaErkA

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 sep 2003
Berichten
1.352
Hoi,

Ik ben maar weer eens aan het homepage bouwen geslagen, vroeger deed je dat handmatig en nu heb je daar Frontpage2003 voor. Dat is wel wat makkelijker. Ik heb ff een kant en klare template gedownload en daarin heb ik een paar buttons geplaatst. Als ik nu op de buttons druk (bijv. Mark) dan verdwijnen alle buttons en krijg ik de pagina Mark te zien. Ik wil graag dat de buttons zichtbaar blijven, hoe doe ik dat? FF niet om de site en de info zelf letten want daar ben ik nog niet aan begonnen:cool:
http://home.versatel.nl/mstronks/index.html


ps, zie trouwens dat ik homepage niet helemaal goed heb geschreven in alle haast...
 
Laatst bewerkt:
Je zult een frame moeten maken waarin je de pagina mark.html opent. Dit kun je doen door in de tag van je hyperlink het volgende te zetten:
Code:
target="naam_van_het_frame".
 
Laatst bewerkt:
oeef dat wordt lastig:cool:
Ik ga ff kijken in de help functie hoe ik een frame moet maken, heb me nog niet zo verdiept in FP.
Ik weet in ieder geval wat de bedoeling is..
Mm ik ben bang dat ik het hele onderste gedeelte dan moet verwijderen, kan er vast niet zomaar een frame invoegen of wel?
 
Laatst bewerkt:
Het is niet zo moeilijk. Ga in een tabel staan waarin je een frame wil maken en maak er een inlineframe in. Typ tussen de
HTML:
<td></td> of de <tr></tr> of de <table></table>
de volgende code:
HTML:
<iframe height="100%" width="100%" name="inhoud"></iframe>
Dit alles is met code. Je kunt met frontpage ook gewoon via de 'wizard' een inline frame invoegen. Via invoegen --> inline frame en de rest wijst zich vanzelf.

EDIT: ik snap niet waarom er slashes (\) voor die aanhalingstekens worden gezet.. deze kun je gewoon weglaten
 
Laatst bewerkt:
Oke thx, nu moet het wel gaan lukken!
Als het niet lukt dan hoor je het nog wel:thumb:
 
EmAaErkA zei:
Mm ik ben bang dat ik het hele onderste gedeelte dan moet verwijderen, kan er vast niet zomaar een frame invoegen of wel?
Nee, dat is niet nodig. Je kunt in elke tabel een inlineframe invoegen. Je kunt er ook meerdere maken.
 
En kan ik dan ook als ik dan bijvoorbeeld op Mark klik het hele onderste gedeelte als een frame gebruiken?
 
Ja dat kan.. je kunt het hele onderste gedeelte dan in de pagina zetten die je in dat frame wilt gaat openen. En deze kun je dat voor elke button opnieuw aanpasen. Snap je wat ik bedoel?:rolleyes:
 
Ik snap wat je bedoeld of maar of het ook gaat lukken dat is een 2e:)
Ik ga ff een poging wagen. Heb trouwens net ontdekt dat er in FP ook kant en klare ontwerpen zijn met frames dus mocht dit niet lukken dan is dat altijd nog een optie..
 
EmAaErkA zei:
Ik snap wat je bedoeld of maar of het ook gaat lukken dat is een 2e:)
Ik ga ff een poging wagen. Heb trouwens net ontdekt dat er in FP ook kant en klare ontwerpen zijn met frames dus mocht dit niet lukken dan is dat altijd nog een optie..
Dat kan natuurlijk ook. Maar dat is niet leuk :p. Geloof me, als je eenmaal met die frames aan het prutsen bent heb je de smaak zo te pakken..:)
 
mm Ja hij doet nu wel wat maar ik krijg alleen een streepje als bladzijde en dat is niet echt leesbaar.
Zie door de frames het bos niet meer haha
Ik ga eerst ff douchen en dan volle goede moet weer aan de slag
 
Laatst bewerkt:
Probleem is opgelost! Het werkt!
Heerlijk die frames:D
Thxxx
 
Laatst bewerkt:
EmAaErkA zei:
Probleem is opgelost! Het werkt!
Heerlijk die frames:D
Thxxx
Mooi:thumb: Altijd leuk die frames.:p

P.S.: je kunt die randen ook nog wegkrijgen. Klik eens met rechts op de rand van je inlineframe en er gaat een wereld voor je open.
 
Laatst bewerkt:
oww ja zocht al hoe ik die weg kon krijgen, ik kijk ff!
Gevonden!
 
Laatst bewerkt:
Bekijk je pagina ook eens in FireFox, daar ziet het er niet uit (of zorg gewoon dat je strikte html opmaak gebruikt)
 
mm en hoe ga ik dat doen?
Toch raar, het is een standaard template, dan ga je er toch vanuit dat hij er in alle brouwers wel goed uitziet..
 
Laatst bewerkt:
Even 3 shotjes gemaakt van de frontpage in FireFox.
Ik zie even snel al dat er hoofdletters en kleine letters door elkaar gebruikt worden (hoort allemaal klein te zijn) Verder zie ik ook dat je in cellen/frames die je in procenten opgeeft, plaatjes gebruikt die je in pixels opgeeft. Zolang iedereen exact dezelfde resoluite gebruikt zal het nog gaan , maar een andere resolutie gebruiken en het ziet er niet meer uit.

attachment.php
 

Bijlagen

  • Image4.gif
    Image4.gif
    60,6 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Mm ziet er idd een beetje raar uit. Was ook nog maar een testsite maar die test is niet geslaagd.
Ik bouw er zelf wel eentje ipv zo'n kant en klare template, mss werkt het dan beter.
Thx voor je reactie, anders was ik vrolijk verder gegaan met deze site maar ik maak wel even wat nieuws:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan