Homeplug snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

labrymos

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Hallo,

Ik heb een ziggo abonnement van 120mb. Nu haal ik draadloos gemiddeld 17mb.
De afstand tussen de router/modem is ongeveer 10 meter.

Indien ik de verbinding bedraad heb ik een snelheid van ongeveer 90mb.

Nu is het echter geen optie om de hele tijd een snoer door de kamers te hebben liggen.

Zou een oplossing een homeplug zijn en tot wat voor een verbetering van de snelheid zou ik dan komen?

Graag jullie antwoord

Hoe snel is je draadloze netwerkkaart? Als die maar 54Mbit is, dan is dit niet raar.

Ik heb geen idee, weet ook niet waar ik dat kan vinden :rolleyes:

Heb wel gevonden: RT73 USB Wireless Lan Card en Via Rhine II Fast Ethernet Adapter

Heb je daar iets aan?

Hartstikke bedankt voor je duidelijke antwoord.

Daar zit het probleem dus, dat ze dat bij Ziggo niet konden vertellen :)

Als ik nu een home plug zou nemen, zou ik dan wel in de buurt van de 120/90 mb komen, weet je dat ook misschien?

Ja zeker. Dan wel een snelle pakken. Volgens mij heb je er ook een van 300Mbit. Ook dan ben je weer afhankelijk van de kwaliteit van je lichtnet.

Wat betreft Ziggo: Je denkt toch niet dat iemand die iets van computers afweet bij Ziggo op de helpdesk gaat zitten. Ze werken daar gewoon een scriptje af. Ik heb ooit een keer met een KPN monteur gesproken. Die wist van toeten nog blazen over Ip ranges, DNS en default gateways. Basiskennis lijkt mij, als je installateur bent,maar nee hoor.

Succes :)

Laatst bewerkt:
Geweldig man, je bent top!!!:thumb:

Is een Devolo van 200mb genoeg of moet ik hoger gaan zitten

Laatst bewerkt:
Dat zou perfect moeten gaan. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik deze powerplug wel eens sch ijtsnelheden heb zien halen. Misschien kun je met de winkel afspreken dat je hem terug mag brengen als het niet bevredigend is. :thumb:

oké, bedankt voor je snelle reacties en doeltreffende antwoorden :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan