homeplug + switch probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

raweimer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2012
Goedeavond,
Ik heb het volgende probleem/vraagstuk:
Ik woon in een appartement begraande grond, mijn telefoonlijn komt in de meterkast binnen en ik heb internet via Kpn met een ZTE 220 HN modem. Dit modem staat in de woonkamer bij mijn tv omdat ik aardig wat apparaten (oa ps3, netwerkspeler, tv decoder,slingplayer),nas,Apple tv) in mijn tv meubel heb staan.
Tot nu toe maakte ik gebruik van de telefoonkabel die in huis loopt van meterkast naar woonkamer. In de woonkamer zit een telefoonwandcontactdoos en vanaf daar loopt er een ronde telefoonkabel (ong. 8 m vd Gamma) naar mijn tv meubel. Hier is dus mijn modem en de rest vd apparatuur op aangesloten.

Dit werkt op zich ook prima, echter haal ik maar 12-15 Mb max terwijl ik een 40 Mb abonnement heb (volgens provider moet ik ongeveer 30 kunnen halen). Daarnaast krijg ik later dit jaar glasvezel en dan moet mijn modem in de meterkast komen. Dat wil ik nu al doen om voorbereid te zijn en ook in de hoop dat mijn internetsnelheid omhoog gaat (ivm downloaden films enz). Het allerbeste zou natuurlijk een utp-kabel zijn alleen is dit lastig (voor mij) om aan te leggen.

Vd week heb ik mijn kpn modem in de meterkast gehangen en dmv van een homeplug (Kpn verbindingsset = Devolo DLAN 200 AV Plus ?) de verbinding gemaakt naar mijn woonkamer. Dus 1 homeplug in de meterkast, 1 in de woonkamer. Op de homeplug in de woonkamer heb ik een gigabit ethernet switch gezet (sitecom –LN121) om daar weer al mijn andere netwerkapparaten op aan te sluiten. . In theorie een goede oplossing, maar het werkt niet goed. Ik krijg wel internetverbinding, tv werkt ook maar alleen de normale kanalen en bij de hd-kanalen gaat hij stotteren en vastlopen. Ook loopt streamen van (hd)films van mijn nas niet meer goed en gaan deze ook stotteren. Het probleem met het streamen van mijn nas kan mogelijk ook te maken hebben dat mijn nas op een gigabit poort vd switch was aangesloten. Want nu ik alles weer heb teruggedraaid had ik hetzelfde probleem met streamen. Daarna heb ik de nas rechtstreeks op het modem gezet en toen deed hij het wel.
Weet dus niet zeker of streamen wel goed gegaan zou zijn als ik na het veplaatsen de nas rechtstreeks op het modem had aangesloten, dat heb ik niet getest.

In ieder geval doet tv kijken in hd-kwaliteit het niet goed (en in standaard kwaliteit stottert hij niet maar lijkt de beeldkwaliteit wel wat minder).

Mijn vragen:

- Zou het moeten werken ? (homeplug bij modem in meterkast en homeplug in woonkamer en daar een switch op aansluiten voor de rest vd apparatuur?
- Wat kan een oorzaak zijn dat het niet werkt?
- Heb ik de juiste apparatuur of moet ik andere hebben?
- Zijn er andere oplossingen te bedenken zodat ik nog steeds geen kabel hoef te trekken?

Met vriendelijke groet,

Robbert

1 vraagje heb je die plug ineen stekkerdoos gestoken zo ja steek hem dan rechtstreeks in het stopkontact

en het zou in moeten werken alleen ben ik zelf niet zo voor die hom plug s en dan met een swich erachter dan heeft je gigabit swich echt geen zin als je met van die trage home plugs werkt

wat ik niet begrijp is dat je ook problemen hebt via je nas
dit zou moeten werken want hiertussen zit enkel die snelle swich of niet ?

hoi Groentje,

ja homeplugs zitten rechtstreeks op de wandcontactdoos ipv op stekkerdoos, ik weet dat dat zo hoort.
Probleem dat mij nas niet lekker loopt met streamen als hij op een gigabit switch zit moet ik ook nog oplossen maar dat is niet mijn grootste probleem voor nu.

gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan