Homeworld2 start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nico200

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2003
Hallo leden,

Ik heb problemen met het starten van het spel Homeworld2. Er wordt een foutlog gemaakt. Zie bijlage. Weten jullie wat dit betekent?
Bij voorbaat dank.

Nico

Hallo leden,

Nog wat meer informatie. Een andere logfile. Verder, mocht het aan mijn videokaart liggen, hoe verander ik dan de driver van mijn videokaart? Ik heb een Nvidia-videokaart.

Nico

Heb je wel de nieuwste drivers voor je Geforce2MX geinstalleerd?

Hallo Muurhond,

Dat heb ik nooit gedaan! Ik heb zelf lopen zoeken. Ik ben naar de Nvidia site geweest. De laatste versie gedownload. Toen start/Configuratiescherm/software bekeken. Daar staat inderdaad een nvidia-driver in de lijst van software. Deze weghalen? En in welke map moet ik de nieuwe driver plaatsen?

Nico

Je kunt beter gewoon de nieuwste drivers er overheen installeren.

Hallo allemaal,

Nieuwe driver voor mijn videokaart geinstalleerd. Maar geen resultaat. Hij blijft dezelfde foutboodschappen geven.

Nico

Hallo allemaal,

Nee, de patch nog niet geinstalleerd. Ik zal het dadelijk proberen. Ondertussen: de readme.txt bij het spel zegt hetvolgende over de videokaarten.
Nvidia:
- -All GeForce class cards and above except the GeForce 256.

Ik heb de Nvidia Geforce2 Integrated GPU.

Is dat een Geforce 256? Ik heb geen idee wat het betekent.

Nico

Geplaatst door nico200
Hallo allemaal,

Nee, de patch nog niet geinstalleerd. Ik zal het dadelijk proberen. Ondertussen: de readme.txt bij het spel zegt hetvolgende over de videokaarten.
Nvidia:
- -All GeForce class cards and above except the GeForce 256.

Ik heb de Nvidia Geforce2 Integrated GPU.

Is dat een Geforce 256? Ik heb geen idee wat het betekent.

Nico

Nee, een Geforce 256 is een ouder model.

Hallo Megabit,

Ik heb de patch geinstalleerd maar nee, geen resultaat. Verder heb ik gekeken naar DirectX. Ik heb DirectX 9.0b. Daar kan het dus ook niet aan liggen.

Nico

Hallo allemaal,

Homeworld 2 doet het. En nu voor diegenen die mij geholpen hebben, bedankt. Verder geef ik nog even aan wat ik precies gedaan heb. Leerzaam voor de volgende keer. Allereerst had ik een verouderde versie driver van mijn videokaart. Een nieuwe moest ik van de Nvidia ophalen. Ik moest de patch installeren. Verder dien je een zogenaamde Detonator op te halen om echt de allerlaatste resten van de oude driver te verwijderen. Te halen bij: http://download.guru3d.com/detonator/

Doe je dit niet dan krijg je de volgende foutbooschap:
"Homeworld 2 has elected obsolete video card drivers. Please download new drivers for your Nvidia Corporation Geforce 2"

Nogmaals bedankt.

Dolf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan