• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Honderddelig stelsel omzetten naar uren boven 24u

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helena W

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 dec 2008
Ik heb in cel F15 in het werkblad 'Gegevensblad' een vakje voorzien voor de personeelsdienst om het aantal uren recht op verlof in te vullen.
Dit getal wordt dan omgezet naar de prestatiestaat van de werknemers en dat is natuurlijk in uren vb 7,6 wordt dan 7:36 (celopmaak :mm
De formule die ik gebruik voor de omzetting is:
=TIJD(GEHEEL(Gegevensblad!F15;0);(Gegevensblad!F15-GEHEEL(Gegevensblad!F15;0))*60;0)

Zolang ik onder de 24 uur blijf gaat dit prima. Maar de mensen hebben op een jaar tijd natuurlijk meer verlof dan 23u. Zodra ik meer uren intyp slaat mijn formule tilt en krijg ik vb 3:00 (een beetje weinig als jaarlijkst verlof!)
Hoe moet ik mijn formule aanpassen om boven de 24u te kunnen gaan?

Heb je al eens de celopmaak [uu]:mm geprobeerd?

Cobbe

JA!
Als ik vb 120,60 typ (celopmaak getal met 2 decimalen) dan krijg ik als uren 0:36 of ik nu :mm of [uu]:mm doe maakt niet uit

En als je jouw formule vervangt door:
Code:
=Gegevensblad!F15/24
Klopt het dan wel?

Ja, dan wel!
BEDANKT!!!
Zo wordt ik weer maar eens op het feit gedrukt dat je het niet altijd te ver moet gaan zoeken! Simpel werkt dikwijls het best.
Hartelijk dank, nu kan ik mijn prestatiestaten af maken vandaag en dan lekker met verlof!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan