Hoofd- en subdocumenten, sectie-eindes en paginanummering

Status
Niet open voor verdere reacties.

TE0904

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2010
Berichten
10
Hallo,

Ik ben aan het stoeien met hoofd- en subdocumenten, het is een nieuw onderwerp voor me. Intussen kan ik ze wel aanmaken. Ik heb wat vragen:

1. De subdocumenten komen in het hoofddocument tussen twee doorlopende sectie-eindes te staan. Is het beter om er 1 of allebei te verwijderen? Of om er een te veranderen in een sectie-einde volgende pagina?
Of is het beter om als alternatief de stijl kop 1 bij tekstdoorloop een pagina-einde ervoor te geven?

2. Als ik een paginanummering doorlopend voor het hele document invoeg in het hoofddocument, dan zie ik die niet terug in de afzonderlijk geopende subdocumenten. Klopt dat? Zie je die alleen in het hoofddocument?

3. Typ je tekst per subdocument alleen in het desbetreffende geopende subdocument of kan het net zo goed in het hoofddocument?

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Groetjes,
Truus
 
Ad 1: sectie-eindes die door de Hoofd- en subdocumenten worden aangemaakt, moet je gewoon laten staan. Bij het samenvoegen komt dan alles weer terug zoals je het had gemaakt. Ga je daarmee (met secties etc) knoeien, dan loop je de kans dat je het document vernacheld.
Ad 2: Zie 1. Paginanummering is gebaseerd op je hoofddocument, en daar zal alles weer kloppen.
Ad 3: Kan allebei. Wat je op dat moment het makkelijkst vind. Veel gebruikers worden een beetje zenuwachtig van een subdocument, omdat er nogal wat (opmaak)zaken zoals paginanummers en kop- en voetteksten niet uitzien zoals ze verwachten. Die werken dan beter in het hoofddocument. Al is een beetje instructie in dat geval natuurlijk beter...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan