hoofd en subdocumenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

syncursist

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
Ik moet geregeld een boekje maken dat uit vele verschillende artikels bestaat. Hiervoor maak ik een hoofddocument en voeg vervolgens de subdocumenten toe.
Voor gewone doorlopende tekst valt het redelijk mee maar bij wat complexe layout gaat het volledig fout. Afbeeldingen staan niet meer op hun juiste plaats, alinea's en kolommen worden niet correct gesplits zoals in het brondocument, pagina's worden niet gesplitst zoals in het brondocument, tabellen staan niet meer juist, enz.... Kortom een bijna onmogelijk werk om al die layout weer goed te krijgen. Kan er mij iemand wat raad geven?
Alvast heel hartelijk dank.

Hoi,

Is dat een boekje, dat regelmatig geprint moet worden?
En in welk formaat?
En met welke Word-versie werk je?

boekje maken

Bedankt TeuGem voor je antwoord.
Ik werk met Word 2007. Zeer geregeld moet ik boekjes maken van een 40 tal pagina's, deze pagina's worden vervolgens in de copytheek gekopieerd en samengebundeld tot een boekje.
Alle artikels van mijn boekje zijn gebaseerd op Word-sjablonen.
Als alles klaar is maak ik vervolgens een hoofddocument en voeg ik er alle subdocumenten aan toe. Zo kan ik makkelijk een inhoudstafel maken en mijn pagina's nummeren. Maar dan begint de miserie......en staat mijn tekst dooreengeschud. Ik vermoed dat het is omdat ik zo vaak kolommen en afbeeldingen gebruik. Gewone doorlopende tekst gaat goed. Ik denk erover om van alle afzonderlijke Word bestanden een pdf te maken en vervolgens deze pdf bestanden samen te brengen tot één groot pdf bestand. Dit is natuurlijk zeer tijdrovend want dan moet ik ook zelf alle afzonderlijke pagina's correct nummeren, en maar hopen dat er achteraf niets meer hoeft gewijzigd te worden aan het boekje. Maar misschien heb jij nog een tip?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan