Hoofdformulier maximaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Disturbed7

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Hallo,

Ik heb twee vragen:

Ik heb een formulier dat automatisch opent bij starten van access.
Nu wil ik dat de tabbladen niet meer zichtbaar zijn + alle access objecten.

In het formulier zelf heb ik 5 keuzelijsten die aan elkaar zijn gekoppeld. Bij het opstarten verschijnen deze allemaal samen. Nu wil ik dat enkel de eerste kolom verschijnt, en pas bij het klikken op een item in de eerste kolom de twee verschijnt, enz.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt;

Edit: Vraag 1 zelf gevonden, enkel de tweede nog.

Laatst bewerkt:
Hoi Disturbed7,

ik heb even een voorbeeldje gemaakt aan de hand van een voorbeeld dat Octafish ooit heeft gemaakt. Bij formulier openen worden keuzelijst en tekstvak verborgen. Als je klikt dan wordt de volgende keuzelijst of tekstvak weergegeven.

Je zult dus de eigenschap Visible moeten instellen.
Bij openen dus op False zetten.
En bij klikken op True zetten.

Laatst bewerkt:
Bedankt !

Is er eigenlijk een mogelijkheid om delen uit de twee kolommen samen te voegen?

Bv in kolom 1 klik je op groen, in kolom 2 op geel. In een andere kolom krijg je dan bv groengeel

Ja dat bedoel ik :)

Kan je ook bv maar de eerste twee karakters laten weergeven?

Dan krijg je zoiets op het tekstvak:

=Left([lstClubs].[column](1);2) & Left([lstSpelers].[column](1);2)

Dit lukt gedeeltelijk.

Wanneer ik dan iets anders selecteer in kolom 1 blijft de rest staan.
Wanneer ik in kolom 1 klik, dan zou de rest terug gereset moeten worden..

Je moet wel bij de klik instellen dat het 3e veld wordt verborgen.
Kortom Me.txtSpeler.Visible = False

Als je dan nogmaals op de 1 keuzelijst klikt, wordt het 2e vak weergegeven en de tekstbox wordt niet weergegeven.

Bedoel je dit?

Bijlagen

Het lukt gedeeltijk.

Ik heb mijn bestand uitgebreid naar 4 kolommen.
Eerst heb ik de code aangepast naar 3 kolommen en dat werkt perfect.
Wanneer ik overschakel naar de 4de kolom klopt het niet meer 100%

Wanneer ik iets selecteer tot in de 4de kolom onthoudt access een nummer uit de derde kolom, zelfs wanneer ik iets nieuw selecteer in de tweede kolom.

bv ik selecteer 04040401 (twee cijfers per kolom), daarna selecteer ik 1004 maar in de derde kolom staat niets.Toch komt er 100401 op het scherm.

Is daar een logische verklaring/oplossing voor?

Laatst bewerkt:
Nog een vraag over bovenstaand bestand Keuzelijst en vervolgkeuzelijst2000.
Hoe is het mogelijk om het clubid op het hoofdformulier te laten verschijnen wanneer op een bepaaldd speler geklikt wordt?

Alvast bedankt

Door een onafhankelijk veld toe te voegen en de code ietwat aan te passen. Had je volgens mij wel zelf kunnen verzinnen. Zie bijlage en zoek de verschillen met de vorige versie.

Bijlagen

Bedankt! Ik had er mss ook op kunnen komen, maar ben een tamelijke grote access leek :).

Hoe is het bv mogelijk om bij eens speler de rankschikking van de club te laten weergeven?
Het meest logische zou zijn =[LstClubs].[Column](*) en het sterretje vervangen door de gewenste waarde, maar dat lukt niet...

Bedoel je zoiets?
Hij is overigens met rar gecomprimeerd, want Zip was te groot.

Bijlagen

Niet helemaal,

Zou eigenlijk willen hebben dat wanneer ik bv anderlecht en jan polak selecteer het volgende krijg: een tekstvak met 63 polak en in een ander tekstvak: 15 (de ranking die in tbl clubs staat

Ik heb het voorbeeld een beetje aangepast, zodat je de info nu wel ziet. In weze is het een simpele aanpassing van ofwel de bron van de keuzelijst, door andere velden als bron te gebruiken, of een andere query die wordt toegewezen aan een keuzelijst.
Volgens mij kom je er nu wel uit...

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan