Hallo,
In een bestand had ik graag een code die alle data van enkele kolommen verandert in hoofdletters indien die als kleine letters ingevoegd zijn.
In Excel2003 werkte dit perfect met UCase, maar in Excel2007 geeft dit bij mij steeds foutmeldingen in bepaalde kolommen (zie ander bericht).
ik had graag volgende formule toegepast, maar blijkbaar kan je slechts 2 ranges opgeven.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Dit werkt niet
Dit werkt wel
Ik kan het natuurlijk op de volgende niet-elegante manier oplossen, maar ik ben zeker dat men mij hier een meer esthetische oplossing kan aanbieden
Alvast bedankt
In een bestand had ik graag een code die alle data van enkele kolommen verandert in hoofdletters indien die als kleine letters ingevoegd zijn.
In Excel2003 werkte dit perfect met UCase, maar in Excel2007 geeft dit bij mij steeds foutmeldingen in bepaalde kolommen (zie ander bericht).
ik had graag volgende formule toegepast, maar blijkbaar kan je slechts 2 ranges opgeven.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Dit werkt niet
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
For Each x In Range("g5:g75", "h5:h75", "o575", "p5
75", "q5:q75", "r5:r75", "s5:s75", "t5:t75", "u5:u75", "v5:v75", "w5:w75", "x5:x75", "y5:y75", "z5:z75", "aa5:aa75")
x.Value = UCase(x.Value)
Next
End Sub
Dit werkt wel
For Each x In Range("g5:g75", "h5:h75")
x.Value = UCase(x.Value)
Next
End Sub
Ik kan het natuurlijk op de volgende niet-elegante manier oplossen, maar ik ben zeker dat men mij hier een meer esthetische oplossing kan aanbieden
For Each x In Range("g5:g75", "h5:h75")
x.Value = UCase(x.Value)
Next
For Each x In Range("o575", "p5
75")
x.Value = UCase(x.Value)
Next
End Sub
enz, enz, enz, ....
Alvast bedankt
Laatst bewerkt: